وب سرویس ‌های گردشگری ایرانی و خارجی

وب سرویس‌های گردشگری ایرانی و خارجی

وب سرویس ‌های گردشگری بخشی جدانشدنی از تکنولوژی و خدمات‌اند. چه بخواهید بیمه خریداری کنید و چه اقدام به رزرو کنید وب سرویس متصل‌کننده شما به عرضه‌کننده است. در این میان وب سرویس‌های ایرانی و خارجی هرکدام با ویژگی‌های خاص خود نیاز افراد را برطرف می‌کنند. شما بسته به خدماتی که دریافت می‌کنید نیازمند وب سرویس ایرانی یا غیر ایرانی هستید. در این مقاله محبوب‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

وب سرویس چیست؟


قبل از هر چیز بد نیست بدانیم که وب سرویس چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. وب سرویس به عنوان واسطه بین کلاینت و نرم افزار شناخته می‌شود. با کمک وب سرویس می‌توان اقدام به تبادل ارتباطات کرد و خدمات دریافت کرد. برای مثال در هنگام رزرو بلیط هواپیما وب سرویس شما را به عرضه‌کننده اصلی وصل می‌کند و اطلاعات شما و خدمات را انتقال می‌دهد. حتی زمانی که اطلاعات بانکی خود را دریافت می‌کنید در حال استفاده از وب سرویس هستید. هدف وب سرویس ایجاد ارتباط بین شما و ارائه‌دهنده است که به سرعت و با دقت انجام می‌دهد. امروزه از وب سرویس در خدمات گردشگری توسط آژانس‌های مسافرتی هم استفاده می‌شود که سرعت کارشان را بالا می‌برد.

وب سرویس های مورد نیاز برای آژانس‌های مسافرتی


آژانس‌های مسافرتی برای رزرو بلیط هواپیما، هتل و حتی تور نیاز به خدمات وبسرویس گردشگری دارند. در واقع این نوع فناوری به آن‌ها کمک می‌کند تا ظرفیت موجود را بررسی کرده و به صورت آنی اقدام به رزرو کنند. وجود وب سرویس باعث می‌شود تا بتوانند بدون اتلاف وقت خدمات را به صورت آنلاین دریافت و ارائه کنند. وبسرویس‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند که در زیر اشاره می‌کنیم. در ادامه نیز به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

وب سرویس های ایرانی
وب سرویس های خارجی


وب سرویس‌ های گردشگری ایرانی


وب سرویس ‌های گردشگری ایرانی مطابق با الگوریتم‌های رایج در کشو طراحی شده‎‌اند و در حوزه‌های مختلفی خدمات ارائه می‌دهند. در ادامه معروف‌ترین آن‌ها را در حوزه گردشگری و دیگر حوزه‌ها معرفی می‌کنیم.

وب سرویس پرتو


پرتو یکی از پرکاربردترین وب سرویس ‌های گردشگری ایرانی است که اطلاعات جامع را در اختیار آژانس‌های مسافرتی قرار می‌دهد. با کمک وب سرویس پرتو می‌توان اقدام به رزرو بلیط هواپیما، قطار، بیمه مسافرتی، تور و غیره کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این وب سرویس می‌توان به قابلیت ایجاد پنل شخصی، گزارش گیری، ارسال پیام و غیره اشاره کرد. همچنین امنیت بالا و سرعت آن باعث شده تا همواره یکی از اولویت‌های آژانس‌های مسافرتی باشد. لازم به توضیح است که وب سرویس پرتو به عنوان یک وب سرویس خارجی نیز شناخته می‌شود و در سطح بین المللی هم فعالیت می‌کند.

وب سرویس سپهر


یکی دیگر از محبوب‌ترین وب سرویس‌ های گردشگری سپهر نام دارد که امکان رزرو بلیط هواپیما را فراهم می‌کند. همچنین با کمک آن می‌توانید اقدام به رزرو تور کرده و در کمترین زمان خدمات را ارائه دهید. از جمله امکانات وب سرویس سپهر می‌توان به امکان کنسلی، گزارش گیری مالی و استرداد بلیط اشاره کرد. همچنین با داشتن بستری امن تراکنش‌های مالی شما را به خوبی انجام می‌دهد. در وب سرویس سپهر می‌توان پنل اختصاصی برای کاربران ساخت و آن را شخصی‌سازی کرد. سرعت بالا و تعیین سطح اعتباری کاربران از دیگر مشخصه‌های این وب سرویس است که محبوبیت آن افزوده است.

وب سرویس نیرا


وب سرویس نیرا یک فناوری پیشرفته برای رزرو بلیط هواپیما است. با کمک آن می‌توانید به تمام ایرلاین‌ها دسترسی داشته باشید و رزرو خود را انجام دهید. این وب سرویس کلکسیونی بزرگی از ایرلاین‌های داخلی و خارجی است که به شما حق انتخاب زیادی می‌دهد. علاوه بر آن قابلیت‌های خوبی دارد که کار با آن را آسان‌تر می‌کند. امکان رزرو بدون محدودیت، گزارش گیری مالی و اطلاعات دقیق پروازها از جمله مشخصه‌های وب سرویس نیرا است. همچنین نسبت به وب سرویس‌های دیگر مانند گابریل راحت‌تر پیاده‌سازی می‌شود. سرعت بالا و امکان رزرو بلیط اتوبوس نیز از جمله امکانات وب سرویس نیرا است که مورد توجه قرار می‌گیرد.

وب سرویس نیرا
وب سرویس نیرا

وب سرویس بیمه سامان


یکی دیگر از وبسرویس های صنعت گردشگری بیمه سامان نام دارد. این نوع وب سرویس به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کمترین زمان بیمه مسافرتی مورد نیاز بسته به شرایط مسافر را دریافت کنید. این نوع وب سرویس معمولا مناسب موبایل و وب سایت طراحی می‌شود و نحوه محاسبه درصد را نشان می‌دهد. معمولا این گونه وب سرویس‌ها اشتراک ماهانه دارند و مبلغ آن را باید ماهیانه پرداخت کرد.

دیگر وب سرویس های ایرانی در آژانس ‌های مسافرتی


وب سرویس ایران ایر
وب سرویس ماهان
وب سرویس رایگان اس ام اس
وب سرویس بیمه پاسارگاد
وب سرویس بیمه خاورمیانه


وب سرویس‌های خارجی


حالا که با وبسرویس ‌های گردشگری ایرانی آشنا شدید بد نیست درباره وب سرویس ‌های خارجی هم بدانید. در ادامه به طور مفصل آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

وب سرویس آمادئوس


یکی از معروف‌ترین وب سرویس‌ های گردشگری خارجی آمادئوس نام دارد که در صنعت گردشگری استفاده می‌شود. این وب سرویس در حوزه رزرو هتل، بلیط، کرایه اتومبیل و غیره فعالیت می‌کند؛ اما در ایران تنها به رزرو بلیط می‌پردازد. وب سرویس آمادئوس کمک می‌کند تا بتوانید اقدام به رزرو بلیط هواپیما در سراسر جهان کنید. وجود ایرلاین‌های مختلف (عضو یاتا) و مسیرهای پروازی متعدد کاری کرده تا حق انتخاب زیادی داشته باشید. از جمله مشخصه‌های آن می‌توان به امکان تعریف کمیسیون، ارائه خروجی و تعیین کاربری برای افراد اشاره کرد.

وب سرویس آمادئوس
وب سرویس آمادئوس

وب سرویس گابریل


یکی دیگر از وب سرویس‌های خارجی گابریل نام دارد. این وب سرویس به ارائه ایرلاین‌های خارجی می‌پردازد و در میان آژانس‌های مسافرتی ایرانی محبوبیت دارد. با کمک آن می‌توان پرواز چارتری و سیستمی رزرو کرد. از جمله قابلیت‌های وب سرویس گابریل می‌توان ساخت اکانت کاربری و گزارش‌گیری اشاره کرد. وب سرویس گابریل امروزه در میان آژانس‌های مسافرتی ایرانی هم کاربرد فراوان دارد نیاز آن‌ها را برطرف می‌کند.

وب سرویس SABRE


وب سرویس SABRE از جمله وب سرویس های گردشگری است که کمتر در ایران کاربرد دارد. این نوع وب سرویس اقدام به رزرو بلیط هواپیما و ایرلاین‌های مختلف بین المللی می‌کند. همچنین با کمک آن می‌توان رزرو هتل انجام داد. سالیانه بیش از 100 میلیون نفر از وب سرویس SABRE استفاده می‌کنند. این فناوری به صورت 24 ساعته و تمام وقت کار می‌کند و در هر ثانیه 60000 رزرو انجام می‌دهد. اغلب مشتریان وب سرویس SABRE ایرلاین‌ها، آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها و شرکت‌های حمل و نقل ریلی‌اند.

وب سرویس TRAVEL PORT


این وب سرویس نیز در عرصه بین المللی اقدام به رزرو بلیط هواپیما و هتل می‌کند. به طور کل بیش از 300 ایرلاین و بیش از 140000 هتل توسط وب سرویس TRAVEL PORT رزرو می‌شوند. این وب سرویس بسیار جامع طراحی شده است و به رزرو پرواز و هتل بسنده نکرده است. امروزه با کمک آن می‌توان اقدام به اجاره خودرو و رزرو بلیط قطار در سراسر جهان کرد. به همین دلیل در سطح دنیا کاربران فراوانی دارد. وب سرویس TRAVEL PORT به دلایل مختلف در ایران استفاده نمی‌شود.

وب سرویس VIATOR


یکی دیگر از وب سرویس‌های گردشگری VIATOR نام دارد که به رزرو تور به مقاصد بین المللی می‌پردازد. این وب تورهای متعدد را بسته به زمان سفر مسافر معرفی می‌کند. همچنین با ارائه پیشنهاد پرطرفدار گزینه‌های زیادی ر اپیش روی آژانس‌های مسافرتی قرار می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های وب سرویس VIATOR می‌توان به رزرو بلیط اشاره کرد که در مدت زمان کمی انجام می‌شود. وبلاگ این سرویس نیز به معرفی جاذبه‌های معروف جهان می‌پردازد و اطلاعات مفیدی ارائه می‌کند.

وب سرویس ها مدرن‌ترین نیاز آژانس‌های مسافرتی‌اند


اگر مالک آژانس مسافرتی هستید حتما به وب سرویس گردشگری برای دریافت خدمات خود نیاز دارید. امروزه ارائه خدمات بدون خرید وب سرویس ممکن است. به همین دلیل مجموعه پرگان سیستم در کنار شماست تا با عرضه وبسرویس‌های موردنیازتان هرآنچه که می‌خواهید را در اختیارتان قرار دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما تماس بگیرید.

۱ بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *