معرفی سیستم های مدیریت هتل و کارگزاری هتل

معرفی سیستم‌های مدریت هتل و کارگزاری هتل

امروزه هتل‌ها هوشمند شده‌اند. برخورداری از سیستم مدیریت هتل پیشرفته باعث شده تا کارها زودتر انجام شود و نتایج دقیق‌تر باشد. اگر در حوزه هتلداری شاغل هستید لازم است تا با نرم افزارهای مدیریت هتل آشنا باشید. چه مدیر هتل باشید و چه پذیرشگر باید با سیستم‌های هتلداری آشنا باشید و همواره آماده کار با آن‌ها باشید. این مقاله از پرگان سیستم قصد دارد تا به شما در حرفه‌ای‌تر شدن کمک کند. در ادامه همراه ما باشید تا 10 نمونه از نرم افزارهای مدیریت هتلداری را به شما معرفی کنیم.

نرم افزار مدیریت هتل چیست؟


نرم افزار مدیریت هتلداری به سیستمی گفته می‌شود که کار حسابداری، عملیات پذیرش و گزارش‌گیری را در کمترین زمان انجام می‌دهد. همچنین این نوع سیستم به شما کمک می‌کند تا ورود و خروج مهمانان، وضعیت اتاق‌ها، سیستم دریافت و پرداخت و غیره را بررسی کنید. یک سیستم مدیریت هتل در واقع پایه اصلی کار شما برای آگاهی از وضعیت مالی، ظرفیت هتل و امکانات موجود است. بدون وجود نرم افزار مدیریت هتل مناسب کنترل وضعیت هتل به سختی پیش می‌رود. این نوع سیستم به شما کمک می‌کند تا بتوانید از شرایط کنونی هتل آگاه باشید و بتوانید بسته به وضعیت موجود تصمیم‌گیری کنید.

ویژگی های نرم افزارهای مدیریت هتلداری


سیستم حسابداری
امکان تعریف اتاق و خدمات اتاق‌ها
ارائه گزارش حسابداری
سیستم کنترل و مدیریت کاربران هتل
ارائه وب سرویس
سرعت بالا در پذیرش مهمان
امکان نصب ساده
امنیت بالا در نگهداری اطلاعات
قابلیت مانیتورینگ خطوط تلفن مرکز
صندوق گردش حساب

ویژگی های نرم افزارهای مدیریت هتلداری
ویژگی های نرم افزارهای مدیریت هتلداری

بهترین نرم افزارهای مدیریت هتلداری


در سال‌های اخیر تعداد نرم افزارهای مدیریت هتل افزایش یافته و در عین حال پیشرفته‌تر شده‌اند. در ادامه لیستی از بهترین‌ها را ارائه می‌دهیم تا بتوانید آگاهانه‌تر انتخاب کنید.

نرم افزار مدیریت هتلداری فکر افزار


این نرم افزار هتل آنلاین توسط مجموعه فکرافزار در سال 1370 راه اندازی شد. از جمله اصلی‌ترین وظایف آن می‌توان به سرویس رزرواسیون، مدیریت رک اتاق‌ها، قیمت‌گذاری و انجام رزرو اشاره کرد. همچنین با ثبت پرداخت‌ها، ارسال گزارش به سازمان، ویرایش رزرو و تعیین قیمت در بازه‌های زمانی فعالیت‌های زیادی را انجام می‌دهد. نرم افزار فکرافزار یک سیستم جامع برای مدیریت هتل است که کار را برای پرسنل ساده‌تر می‌کند.

امکانات نرم افزار فکر افزار


وجود سیستم پذیرش و پروسه تخصیص اتاق
امکان قابلیت تعریف اتاق و خدمات اتاق
قابلیت تعریف هتل و طبقه‌بندی
سیستم کنترل ورود و خروج
مدیریت حساب‌های بانکی

امکانات نرم افزار فکر افزار
امکانات نرم افزار فکر افزار

نرم افزار مدیریت هتلداری آی سفر


یکی دیگر از نرم افزارهای مدیریت هتل آی سفر نام دارد. این نرم افزار تحت وب به یکپارچه‌سازی انواع اقامتگاه کمک می‌کند؛ به نحوی که شامل هتل‌های بزرگ و اقامتگاه‌های بومگردی نیز می‌شود. تحت وب بودن آن باعث شده تا بتوان از این نرم افزار در هر زمان و مکان استفاده کرد.

امکانات نرم افزار مدیریت هتلداری آی سفر


معرفی خدمات هتل
مدیریت جامع کاربران
ارسال پیام کوتاه
دارای باشگاه مشتریان و پروفایل مشتری
امکان عضویت در آژانس‌ها برای فروش
قابلیت رزرواسیون آنلاین
امکان چاپ فاکتور
مدیریت دپارتمان‌های مختلف رستوران، کافه و غیره
قابلیت اتوماسیون داخلی

نرم افزار مدیریت هتلداری سامان بان


اگر بخواهیم یک نرم افزار مدیریت هتل کاربردی دیگر مثال بزنیم سامان بان جز بهترین‌ها است. این سیستم پیشرفته توسط شرکت سامان بان طراحی شده که بیش از 30 سال سابقه فعالیت دارد. نرم افزار سامان بان به مدیریت بهینه هتل کمک می‌کند و باعث افزایش بهره وری می‌شود. از جمله وظایف آن می‌توان به کنترل و نظارت عملکردها اشاره کرد که منجر به بهبود نتیجه می‌شود.

امکانات نرم افزار هتلداری سامان بان


اتصال رزرو‌های انجام شده به سیستم حسابداری
امکان ثبت تخفیفات
امکان نمایش رزرو‌ها
قابلیت ارسال پیام کوتاه
امکان ارتباط مستقیم بین پرسنل
براورد هزینه‌های کل رزرو


نرم افزار مدیریت هتلداری آس


از دیگر نرم افزارهای هتل آنلاین می‌توان به آس اشاره کرد. این نرم افزار به شکلی طراحی شده که در وقت مدیران صرفه‌جویی می‌کند. در این سیستم تمام موارد مربوط به مسافران لحاظ شده است. رزرواسیون، صندوق، پذیرش، مجموعه ورزشی، حسابداری و تشریفات از جمله اموری است که در آن پردازش می‌شود. همچنین در نرم افزار آس به تاسیسات هتل، روم سرویس، اطلاعات و پارکینگ هم پرداخته شده است. خوب است بدانید که در این سیستم برای سهولت کار زبان‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

امکانات نرم افزار هتلداری آس


ارائه گزارش مالی، تلفن، شهرداری و غیره
نسخه‌برداری از اطلاعات به صورت خودکار
مدیریت کاربران و ثبت کاربر با سطوح دسترسی
دارای تنظیمات کدینگ حساب‌ها
امکان افزودن هزینه اینترنت در حساب مهمان
ارائه گزارش وضعیت اتاق‌ها
امکان ثبت تخلفات مهمان
گزارش‌دهی قبوض پرداخت نشده

امکانات نرم افزار هتلداری آس
امکانات نرم افزار هتلداری آس

نرم افزار مدیریت هتلداری میزبان یار


این نرم افزار مدیریت هتلداری یک منبع قوی از اطلاعات مراکز اقامتی است. از جمله وظایف آن می‌توان به ثبت ورود و خروج مسافران، پردازش صورت حساب‌ها، تعریف اتاق‌ها و تعیین ظرفیت اشاره کرد. همچنین با کمک نرم افزار میزبان یار می‌توان مدت اقامت، تعداد مسافران و خدمات را ثبت کرد.

امکانات نرم افزار میزبان یار


وجود سیستم جامع مدیریت کاربران
کنترل ورود و خروج کالا از هتل و انبار
ارسال پیام کوتاه
قابلیت تعریف یا یا چند هتل
سیستم رزرواسیون آنلاین
سیستم تخصیص اتاق و خدمات
سیستم گزارش وضعیت اتاق
تعریف معرف مهمان


نرم افزار مدیریت هتلداری مسافر


یکی دیگر از نرم افزارهای مدیریت هتل مسافر نام دارد که توسط موسسه سیکاس تولید شده است. این سیستم یکی از جامع‌ترین نرم‌افزارها در نوع خود است. به نحوی که بیش از 100 وظیفه را انجام می‌دهد. از جمله وظایف آن می‌توان به ثبت هزینه اینترنت استفاده شده توسط مسافر اشاره کرد. همچنین با کمک آن می‌توان پکیج سرعتی و حجمی متفاوت برای اینترنت مسافران هتل و حتی مشتریان رستوران تعریف کرد.

دیگر امکانات نرم افزار مدیریت هتلداری مسافر


سیستم رک و بررسی وضعیت ماهانه اتاق‌ها
امکان تعریف چند هتل و دسته‌بندی ان‌ها
قابلیت رزرو آنلاین
کنترل ورود و خروج مسافران
سیستم ثبت تخلفات مهمان
دارای سیستم حسابداری

نرم افزار مدیریت هتلداری عارف رایانه


این سیستم هم قابلیت‌های گوناگونی دارد که بررسی پر یا خالی بودن هتل، انجام رزرو، ارسال لیست به اماکن و تغییر ظرفیت هتل از جمله آن‌هاست. همچنین با کمک آن می‌توان فرم پذیرش دریافت کرد و پرداخت‌ها را ثبت نمود. البته ویرایش مشخصات مسافر و ارائه گزارش آماری از دیگر کارهایی است که نرم افزار مسافر انجام می‌دهد.

ویژگی‌های نرم افزار مدیریت هتل عارف یارانه


امکان تعیین سطوح دسترسی
امکان پشتیبان‌گیری از اطلاعات
اتصال به درگاه‌های اینترنتی
مدیریت تراکنش‌های مالی
دسترسی آسان


نرم افزار مدیریت هتلداری مدریک


این نرم افزار به مسافران کمک می‌کند تا بتوانند اتاق و خدمات را به خوبی تعریف کنند. همچنین ثبت اطلاعات مسافر، مدت اقامت، نوع اقامت و ارائه صورت حساب از دیگر کارهایی است که انجام می‌شود. نرم افزار مدریک اقدام به ارائه گزارش و فاکتور می‌کند و می‌توان تمام سرویس‌ها را به کمک آن ثبت کرد.

امکانات نرم افزار مدیریت هتل مدریک


استفاده به صورت تحت وب
دارای راهنمای کامل
سرعت بالا در سرویس‌دهی
امکان مدیریت از طریق سیستم رک
نصب و پیکربندی راحت
مدیریت کاربران و ایجاد دسترسی در سطوح گوناگون
امنیت بالا در حفظ اطلاعات


نرم افزار مدیریت هتلداری هریس


این نرم افزار توسط شرکت مهندسی فن آوری‌های نوین هریس ایجاد شده است تا از دغدغه‌های صنعت هتلداری کم کند. این شرکت با بیش از 20 سال سابقه بیش از 600 مرکز اقامتی را تحت پوشش دارد. به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان برترین‌ها نام برد. بد نیست بدانید که با کمک نرم افزار هریس می‌توان اتاق لیدر تور را هم مشخص کرد.

امکانات نرم افزار مدیریت هتلداری هریس


ذخیره تصویر مدارک (شناسنامه، گذرنامه و غیره)
پذیرش سریع
تقسیم هزینه‌های مندرج در صورت حساب
ثبت پرداخت قبل و بعد از پذیرش
ثبت ودیعه مشتریان
ارسال خودکار اسناد مالی به حسابداری

امکانات نرم افزار مدیریت هتلداری هریس
امکانات نرم افزار مدیریت هتلداری هریس

نرم افزار مدیریت هتل هرمینا


این نرم افزار تحت وب هم به یکپارچه سازی داده‌ها کمک می‌کند و هم در تصمیم‌گیری مدیران یاری می‌رساند. نرم افزار هرمینا نیاز به زیرساخت فنی و اتصال به سیستم‌های رزرواسیون ندارد. همچنین نیاز به اتصال آن به سرور اصلی و پرداخت هزینه‌های ماهیانه نیست. این موارد باعث شده تا نسبت به دیگر نرم افزارها طرفدار بیشتری داشته باشد.

دیگر امکانات نرم افزار هرمینا


محاسبه درامد به ازای اتاق‌های خالی
اپدیت خودکار
همسان‌سازی اطلاعات
امکان پیاده‌سازی PMS


نرم افزار رزرواسیون پرگان


علاوه بر موارد بالا بد نیست تا با نرم افزار رزرواسیون پرگان هم آشنا شوید. این نرم افزار حرفه‌ای گزینه خوبی برای مدیریت هتل‌های گارانتی شده است. به نحوی که در مدیریت اتاق‌ها و هتل‌هایی که گارانتی کرده‌اید به شما کمک می‌کند. این ویژگی در مدیریت اتاق‌های هتل کمک زیادی به مدیر و پذیرشگر می‌کند. مزیت دیگر آن بررسی ظرفیت اتاق‌ها است که باعث می‌شود تصمیم‌گیری شما درباره وضعیت موجود دقیق‌تر باشد. گرچه این نرم افزار امکان مدیریت هتل را ندارد؛ اما به شما در عملکرد بهتر کمک فراوانی می‌کند. به طوری که با کمک نرم افزار رزرواسیون پرگان ضریب خطا کاهش پیدا کرده و نرخ اتاق‌های اشغال شده به طور دقیق سنجیده می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله از پرگان سیستم تلاش کردیم تا به معرفی 10 نرم افزار مدیریت هتل بپردازیم. علاوه بر آن با نرم افزار رزرواسیون پرگان آشنا شدید که گزینه خوبی برای رزرو هتل است. آگاهی از همه این موارد باعث می‌شود تا بتوانید بهترین گزینه را برای هتل خود انتخاب کنید. اگر نیاز به مشاوره در حوزه طراحی وب سایت، انواع وب سرویس یا نرم افزارهای گوناگون دارید همکاران ما در کنار شما هستند تا راهنماییتان کنند. برای مشاوره رایگان کافیست با کارشناسان ما تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *