نکات مهم در انتخاب سیستم رزرواسیون آنلاین آژانس هواپیمایی

نکات مهم در انتخاب سیستم رزرواسیون آنلاین آژانس هواپیمایی

سیستم رزرواسیون آژانس های مسافرتی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که با کمی تحقیق می‌توانید به آن مسلط شوید. ما در کنار شما هستیم تا تمام اطلاعاتی که برای انتخاب یک سیستم رزرواسیون نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهیم. دانستن تمام این موارد به داشتن یک انتخاب آگاهانه کمک می‌کند. اگر مشتاقید که در این باره بدانید پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را از دست ندهید.

طراحی حرفه‌ای سایت

اصلی‌ترین نکته در راه اندازی سیستم های رزرواسیون آنلاین آژانس مسافرتی طراحی ساده وب سایت است. سیستمی که طراحی می‌شود در عین کاربردی بودن باید ساده باشد. به نحوی که کاربر حین کار با آن دچار سردرگمی نشود. علاوه بر آن به یاد داشته باشید که ساخت یک سیستم حرفه‌ای باعث افزایش وجه اعتبار شما می‌شود. البته این تمام ماجرا نیست! طراحی سیستم رزرواسیون آنلاین جذاب در جذب کاربرد تاثیرات مثبتی دارد؛ زیرا کاربران همیشه جذب طرح‌های زیبا می‌شوند. پس از این نکته غافل نشوید و برای رضایت مخاطبان سیستمی عالی طراحی کنید.

طراحی حرفه‌ای سایت
طراحی حرفه‌ای سایت

قابلیت توسعه داشته باشد


سیستم رزرواسیون شما باید قابلیت توسعه داشته باشد. به نحوی که در صورت نیاز بتوان به امکاناتی که می‌خواهید اضافه کنید. به یاد داشته باشید که تغییر امکانات و افزودن قابلیت‌ها به مرور زمان انجام می‌شود. به همین دلیل باید سیستمی که انتخاب می‌کنید در سال‌های آتی هم قابلیت ارتقا داشته باشد.

قابلیت فروش b2b و b2c


سیستم رزرواسیون آنلاین آژانس مسافرتی باید توانایی فروش b2b و b2c داشته باشد. یعنی هم به شرکای تجاری (دیگر کسب و کارها) خدمات عرضه کند و هم به مصرف کننده. این امر علاوه بر فروش بیشتر باعث می‌شود تا تمرکز فروش شما تنها بر یک پایه استوار نباشد. همچنین می‌توانید قشر وسیع‌تری از مشتریان را زیر مجموعه خود قرار دهید.

امکان تعیین پورسانت فروش


به یاد داشته باشید که سیستم رزرواسیون آنلاین آژانس مسافرتی شما حتما قابلیت تعیین پورسانت داشته باشد. دلیل این امر هم واضح است! وضوح مبلغ پروسانت فروش در اسناد مالی شما مهم است. به همین دلیل سیستمی را باید انتخاب کنید که در این باره کمترین خطا را داشته باشد.

امکان تعیین پورسانت فروش
امکان تعیین پورسانت فروش

قابلیت قیمت گذاری با جزئیات روی محصولات مختلف


خدماتی که عرضه می‌کنید باید تمام جزئیات را شامل شود و بتوان بسته به ویژگی‌های محصول قیمت تعیین کرد. این قابلیت شامل ریزترین جزئیات است و به شما در قیمت‌گذاری دقیق‌تر کمک زیادی می‌کند. همواره توصیه ما به مالکان کسب و کار این است که در زمان خرید و طراحی سیستم بر این نکته تاکید کنند. عدم دقت به این مورد ممکن است منجر به ضرر مالی شما شود.

یکپارچه‌سازی شده با نرم افزار حسابداری


در انتخاب سیستم رزرواسیون آنلاین آژانس هواپیمایی این فاکتور کار شما را در حسابداری آسان می‌کند. سیستمی که خریداری می‌کنید باید به شبکه حسابداری وصل باشد. با این کار همزمان می‌توانید خروجی گرفته و اسناد مالی را در کمترین زمان دریافت کنید.

امکان جستجو سریع


یکی از نکات مهم در انتخاب سیستم رزرواسیون آنلاین قابلیت جستجو سریع است. یعنی کاربر بتواند در کمترین زمان هرآنچه که می‌خواهد را پیدا کند. لازم به یادآوری است که کادر رزرو آنلاین باید براساس مبدا(برای رزرو بلیط)، مقصد و تاریخ سفر باشد. به نحوی که مشتریان بتوانند در زمان کمی تمام گزینه‌های موجود را ببینند. در واقع هرچه سرعت فرایند رزرو بیشتر باشد سرعت فروش شما هم افزایش می‌یابد. در نهایت توصیه ما به شما این است که گاهی به عنوان کاربر وارد سیستم شده وسرعت ان را بررسی کنید.

دسته بندی خدمات


به یاد داشته باشید که در زمان انتخاب سیستم رزرواسیون آنلاین حتما گزینه دسته بندی خدمات وجود داشته باشد. به نحوی که مشتریان پس از ورود به سایت بتوانند مسیر خود را به آسانی پیدا کنند. دسته بندی باید شامل رزرو هتل، بلیط قطار، بلیط هواپیما و غیره باشد و به صورت واضح در سایت مشخص شده باشد. به یاد داشته باشید که در دنیای وب مشتریان علاقه دارند تا خیلی زود به خدمات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند. لذا سیستم انتخابی شما باید دسته بندی واضح و سرعت بالایی داشته باشد.

از تخفیفات غافل نشوید


توصیه می‌کنیم که در زمان انتخاب سیستم های رزرواسیون انلاین آژانس مسافرتی به وجود کادر تخفیفات هم اهمیت بدهید. امروزه گردشگران دوست دارند تا با تخفیف به سفر بروند. صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواسته هر مسافر است؛ پس او را راضی نگه دارید. برای این کار می‌توانید کادری مختص کد تخفیف در نظر بگیرید و در هنگام رزرو تخفیف به مسافر ارائه بدهید. این کار علاوه بر خوشحالی مسافر باعث جذب بیشتر تعداد مشتریان می‌شود.

اتصال به وب سرویس‌های ایرانی و خارجی


یکی دیگر از قابلیت‌هایی که سیستم رزرواسیون آنلاین باید داشته باشد اتصال به وب سرویس‌‌های ایرانی و خارجی است. به نحوی که بتوانید از این طریق اقدام به رزرو هتل و بلیط کنید. هرچه خدمات دریافت شده از وب سرویس‌ها متنوع‌تر باشند فروش شما هم بیشتر است. امروزه وب سرویس‌های ایرانی و خارجی امکان رزرو هتل، بلیط هواپیما داخلی و خارجی، قطار و بیمه مسافرتی را به شما می‌دهند. لذا یکی از فاکتورهایی که یک آژانس باید در نظر بگیرد همین است. بدون اتصال به وب سرویس‌ها پایه اصلی کسب و کار شما لنگ می‌ماند.

اتصال به وب سرویس‌های ایرانی و خارجی
اتصال به وب سرویس‌های ایرانی و خارجی

اخبار و اطلاع رسانی


وجود اخبار جدید دنیای گردشگری برای هر مسافری جذاب است. پیشنهاد ما به شما این است که در سیستم رزرواسیون آنلاین خود بخشی مربوط به ارائه اخبار و محتوا قرار دهید. در این بخش به بیان اخبار روز گردشگری، معرفی جاذبه‌ها و نکات سفر بپردازید. این کار منجر به جذابیت بیشتر سیستم و ماندگاری بیشتر در سایت شما می‌شود.

ایجاد پروفایل برای کاربران


یک سیستم رزرواسیون آنلاین آژانس مسافرتی باید قابلیت ایجاد حساب کاربری برای مشتری را داشته باشد. به نحوی که کاربران بتواند با ساخت حساب کاربری اطلاعات خود را ذخیره کرده و سابقه خرید خود ببینند. از مزایای این کار می‌توان به جمع آوری اطلاعات کاربران اشاره کرد که در بخش CRM به کارتان می‌آید. علاوه بر آن می‌توانید تیکت برای کاربر ارسال کرده و نکات مهم را به وی اعلام کنید. به یاد داشته باشید که در این بخش شماره پیگیری خرید، توضیحات و پشتیبانی آنلاین هم باید وجود داشته باشد.

امکان مقایسه خدمات


یکی از پیشنهاداتی که ما برای انتخاب سیستم های رزرواسیون آنلاین پیشنهاد می‌کنیم امکان مقایسه بین تورها است. به طوری که کاربر بتواند چند تور را با هم مقایسه کرده و گزینه بهتر را انتخاب کند. مقایسه می‌تواند شامل قیمت تور، زمان سفر، خدمات و هتل باشد که در نهایت بسته به سلیقه مسافر انتخاب می‌شود. همچنین می‌توانید اقدام به ارائه تورها یا بلیط‌های لحظه آخری کرده و در کادری جداگانه آن‌ها را علام کنید. این کار به محبوبیت بیشتر برند شما کمک می‌کند. همچنین سبب می‌شود تا ظرفیت تور یا پرواز تکمیل شده و دچار ضرر مالی نشوید. برای طراحی بهتر این قابلیت بد نیست تا از چند سیستم رزرو آنلاین موجود در اینترنت الگو بگیرید.

جمع بندی


انتخاب سیستم رزرواسیون آنلاین آژانس مسافرتی باید دقیق و با حوصله انجام شود. چرا که در غیر اینصورت موجب ضرر مالی و اتلاف وقت شما می‌شود. اگر تمایل دارید تا برای آژانس مسافرتی خود سیستمی کاربردی و جذاب طراحی کنید مجموعه پرگان سیستم در کنار شماست. ما با ارائه وب سرویس و طراحی سایت مختص آژانس مسافرتی بهترین‌ها را تقدیمتان می‌کنیم. برای آگاهی از خدمات و امکانات مجموعه ما می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و اطلاعات دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *