معرفی انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ

معرفی انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ

در مقاله دیجیتال مارکتینگ در مورد این اصطلاح و کاربردهای آن به عنوان ابزار مدرن تبلیغات بحث کردیم. در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های بازاریابی دیجیتال و کاربرد هر یک از آنها در بستر کسب و کار انلاین آشنا کنیم.

روش‌های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از؛


سئو (بهینه سازی موتور جستجو)
تبلیغات کلیکی
بازار یابی محتوا
بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
اتوماسیون بازاریابی
افیلیت مارکتینگ
بازاریابی درونگرا
محتوای حمایت شده

روش‌های دیجیتال مارکتینگ
روش‌های دیجیتال مارکتینگ

سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو


بهینه‌سازی سئو یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که از طریق آن می‌توانید در صفحه نتایج موتور جستجو (مانند گوگل) برای مرتبط‌ترین کلمات کلیدی خود رتبه‌بندی کنید و در این راه به تعداد زیادی از خریداران یا مصرف‌کنندگان بالقوه دسترسی یابید. فرض کنید که در آژانس مسافرتی خود قصد دارید تور استانبول بفروشید، بنابراین باید روی کلمه کلیدی «تور استانبول» سئو انجام دهید تا سایت شما جزو نتایج صفحه اول گوگل بیاید و مسافران بیشتری از شما تور خریداری کنند. امروزه به ندرت پیش می‌آید که مسافران برای خرید تور به آژانس مراجعه کنند و ترجیح می‌دهند خرید خود را آنلاین انجام دهند. بنابراین آژانسی در این بازار موفق تر است که بتواند خود را به صفحه اول نتایج گوگل برساند و بیشتر در معرض دید کاربران قرار گیرد. این امر با بهینه‌سازی سئو امکان‌پذیر خواهد بود.

سئو داخلی(One-Page Seo) و سئو خارجی(Off-Page Seo) از جمله مواردی است که باید بهینه‌سازی انجام دهید. سئو داخلی شامل استفاده و انتخاب کلمات کلیدی مناسب و ارائه توضیحات متا برای محتوای شما است. اما سئو خارجی به استفاده از تکنیک‌های لینک‌سازی خارجی و ایجاد بک لینک مرتبط می‌شود. سئوی داخلی و خارجی با هم سیگنال‌هایی را ایجاد می‌کند که گوگل می‌تواند از آن‌ها برای رتبه‌بندی سایت شما استفاده کند.

تنها ایرادی که می‌توان از این روش گرفت این است که نتایجش در کوتاه مدت بدست نمی‌آید و فرآیندی دراز مدت است. علاوه بر این الگوریتم‌هایی که موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت‌ها استفاده می‎‌کنند همواره در حال بروز رسانی هستند. بنابراین برخی از صاحبان کسب و کار ممکن است صبرشان را از دست بدهند و به دنبال راه‌های دیگری برای افزایش فروش خود و برندسازی باشند.

بهینه سازی موتور جستجو
بهینه سازی موتور جستجو

تبلیغات کلیکی

همانطور که از اسمش پیداست این نوع روش دیجیتال مارکتینگ به ازای هر کلیکی که کاربران روی تبلیغ شما انجام می‌دهند، برایتان هزینه‌ای شامل می‌شود. بنابراین هرچه کلیک بیشتری صورت بگیرد، هزینه بیشتری از شما دریافت می‌شود. ممکن است تا به حال بارها برایتان پیش آمده باشد که محصول یا خدماتی را در گوگل جستجو کنید و لینک اول تا سوم کنارشان علامت Ad نوشته شده باشد. این به این معنی است که سایت‌هایی که کنارشان این علامت هست به گوگل هزینه‌ای پرداخت کرده‌اند که در این رتبه قرار بگیرند و به ازای هر کلیکی که روی سایتشان بخورد، مبلغی از شارژ حسابشان در گوگل کسر می‌شود. این نوع از ابزار دیجیتال مارکتینگ برای آن دسته از کسب و کارهایی که بودجه محدود دارند و نوپا هستند بدلیل هزینه اولیه پایین بسیار سودمند خواهد بود.

می‌توانید با مراجعه به بخش خدمات، درمورد خدماتی که پرگان سیستم برای گوگل ادز ارائه می‌دهد اطلاعات بیشتری کسب کرده و اقدام به تبلیغ از این طریق نمایید.

بازاریابی محتوا


یکی از راه‌های جذب اعتماد مشتری به کسب و کار خود تولید محتوای قوی مربوط به حوزه‌ی فعالیت است. در واقع با بازاریابی محتوا می‌توانید برند و محصولات خود را از طریق محتوای با کیفیتی که تولید می‌کنید به بازار عرضه کنید و خود را به عنوان یک مرجع در بازار کاری معرفی کنید.

محتوایی که تولید می‌کنید می‌تواند به صورت ویدئویی، نوشتاری و یا صوتی باشد. بنابراین انواع مختلفی از وبلاگ‌ها، ویدئوها، اینفوگرافیک‎‌ها، بروشورها و … را شامل می‌شود. همچنین پیشنهاد می‌شود که با توجه به سلیقه مخاطبانتان از انواع محتوا استفاده کنید و میزان محبوبیت انواع محتوا را در میان آنها بسنجید.

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی


شبکه‌های اجتماعی با داشتن میلیون‌ها کاربر می‌تواند بازار خوبی برای کسب و کار شما باشد اما در صورتی که محتوایی که در آنها پست می‌کنید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و بتواند مخاطبان را جذب کند. به عبارت دیگر کلید موفقیت در این پلتفرم ایجاد محتوایی است که قابلیت به اشتراک گذاشتن را داشته باشد.

یکی از مزیت‌های مهم بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی مقرون به صرفه بودن هزینه‌های آن است. شما بدون صرف هیچ هزینه‌ای می‌توانید محصولات خود را به مشتریان هدف معرفی کنید.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

اتوماسیون بازاریابی


در اتوماسیون بازاریابی شما با استفاده از نرم افزار یا کدهای برنامه نویسی خاص می‌توانید عملیان اصلی بازاریابی دیجیتال خود را شروع کنید. به عنوان مثال با استفاده از این ابزارها می‌توانید کارهای تکراری که تا بحال به صورت دستی انجام می‌دادید با استفاده از این ابزار، به طور خودکار انجام شود. برخی از این اقدامات عبارتند از خبرنامه‌های ایمیل، برقراری کمپین‌های مختلف و … می‌باشد.

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته


افیلیت مارکتینگ یکی از پردرآمدترین پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ است که در آن می‌توانید با مشارکت با خرده فروش آنلاین، کمیسیون دریافت کنید. با این کار محصولات و خدمات شما به شبکه گسترده‌ای از مخاطبان معرفی شده و به فروش می‌رسد. یکی از نمونه‌های بارز افیلیت مارکتینگ دیجی کالا است که در آن فروشندگان مختلف محصول خود را به فروش می‌رسانند و در واقع این یک معامله برد-برد است.

بازاریابی درونگرا


در این نوع از بازاریابی شما با ایجاد ارتباطات معنادار و پایدار با مشتریان احتمالی، به رشد سازمان خود کمک می‌کنید. ایجاد این ارتباط می‌تواند از طریق یکسری از ترفندها همچون استفاده از اسم کوچک مشتریان هنگام خطاب قراردادن آنها در تبلیغات، ارسال پیام تبریک تولد و … انجام شود.

محتوای حمایت شده


با استفاده از محتوای حمایت‌شده به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال، شما به یک شخص، برند و یا شرکتی که می‌دانید مخاطبانش قابلیت این را دارند که مخاطب هدف شما باشند محتوایی می‌دهید که آن را تبلیغ کنند و در ازای آن پورسانت دریافت کنند. علاوه بر این می‌توانید از محتوای دیگری همچون ریپورتاژ آگهی استفاده کنید.

با توجه به ویژگی‌های هریک از این ابزارها و قابلیت‌های آنها در جذب مخاطب و افزایش فروش، می‌توانید ابزار مورد نیاز خود را که متناسب با کسب و کار شماست را انتخاب کنید و با استفاده از محتوای با کیفیت به جذب مخاطب و افزایش فروش بپردازید.

۱ بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *