نکات مهم در سئو URL

نکات مهم در سئو url

سئو URL یکی از فاکتورهای اساسی در تعیین رتبه سایت است و به عنوان آدرس منحصر به فرد برای شناسایی یا نمایش یک فایل، مطلب، مقاله، تصویر و یا ویدئو در اینترنت است. بنابراین برای اینکه اطلاعات کاملی درباره محتوا و دسته بندی آن به مخاطب ارائه دهید باید به آدرس URL توجه کنید. استفاده از آدرس URL مناسب برای بهینه سازی سئو بسیار حائز اهمیت است و برای ایجاد آدرس URL سئو بیس نیاز به رعایت نکات زیر است؛

استفاده از کلمه کلیدی در آدرس

در سئو URL باید از کلمه کلیدی در آدرس استفاده شود و تا جایی که ممکن است این کلمه را عبارت را در ابتدای آدرس قرار دهید به این دلیل که ربات های خزنده گوگل درک بیشتری از مطلبی که بارگذاری کرده اید می کنند. انجام این کار معمولاً در صفحه اصلی دشوار است، اما در صفخات خدمات و وبلاگ آسان تر می شود.

استفاده از حروف کوچک انگلیسی در URL

در سئو URL همواره پیشنهاد می شود که از حروف کوچک استفاده گردد و استفاده از حروف بزرگ هم یاعث سرگردانی کاربر می شود و هم موتور جستجو. همچنین دو آدرس یکسان که دارای حروف بزرگ و کوچک هستند برای گوگل دو صفحه جدا به حساب می‌آیند و گوگل به دلیل وجود محتوای تکراری سایت را جریمه می‌کند.

برای مثال این آدرس را در نظر بگیرید: mydomain.com/DOMAIN ، در اینجا حرف DOMAIN می بایست با حروف کوچک نوشته شود.

استفاده از خط فاصله

در صورتی که می‌خواهید کلمات را در URL از هم جدا کنید بهتر است به جای استفاده از آندرلاین از خط فاصله استفاده کنید زیرا الگوریتم های گوگل برای خواندن خط فاصله نوشته شده اند پس تشخیص دادن آندرلاین برای آن دشوار است.

آدرس صحیح:http://mydomain.com/domain-url

آدرس اشتباه: http://mydomain.com/domain__url

استفاده از خط فاصله
استفاده از خط فاصله

استفاده از زبان انگلیسی در نوشتن آدرس

گرچه هر دو زبان توسط گوگل قابل بررسی است، بهتر است از زبان انگلیسی استفاده کنید زیرا قابلیت خوانایی آن توسط موتور جستجو بالاتر می رود و در شبکه های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود. در شبکه هایی مثل اینستاگرام نمی توان به URL که فارسی است لینک داد بنابراین به ضرر شما می شود.

htpps در سئو URL

استفاده از گواهینامه ssl که امنت سایت را افزایش می دهد یکی از معیارهای مؤثر در سئو URL است و اطمینان گوگل و دیگر موتورهای جستجو را افزایش می دهد و منجر به ایجاد جایگاه بهتری برای صفحات وب سایت خواهد شد.

مسیر 301 URL

اگر قصد داشتید به هر دلیلی آدرس یک صفحه را تغییر دهید، یادتان باشد که دارید صفحه ای را حذف می کنید که گوگل قبلا آن را ایندکس کرده است بنابراین حذف آن اشتباه است. راه حلی که برای این موضوع پیشنهاد می شود اضافه کردن یک تغییر مسیر 301 از URL قدیمی به URL جدید است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *