راه اندازی یک وب سایت گردشگری

همه چیز در خصوص راه اندازی یک وب سایت گردشگری

وب سایت گردشگری یکی از اقدامات مهمی است که برای کسب و کار آنلاین بسیار سود مند خواهد بود. اما آیا این تمام کاری است که باید برای توسعه دادن به کسب و کار آنلاین انجام دهید؟ بسیاری از کارگزاران و صاحبان آژانس‌های مسافرتی و هواپیمایی بر این باورند که راه اندازی وب‌سایت تمام کاری است که باید برای رونق دادن به کسب و کار آنلاین خود انجام دهند تا درآمد بیشتری کسب کنند. اما این باور به شدت اشتباه است. در این مقاله شما را با اقداماتی که باید پس از راه اندازی وب سایت انجام دهید آشنا می‌کنیم.

دریافت اینماد و درگاه پرداخت بانکی

همونطور که می‌دانید ای نماد یا همان (E-Namad) یک لوگوی نمادی است که برای سازماندهی، تایید صلاحیت و هویت فروشگاه‌های اینترنتی ارائه می‌شود. در حقیقت نماد اعتماد الکترونیکی باعث می‌شود که خریداران سایتتان بتوانند به شما اعتماد کنند. این لوگو منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر می‌شود. اگه در سایتتان خدماتی ارائه می‌دهید که در ازای آن باید از کاربرتان مبلغی دریافت کنید، داشتن درگاه بانکی برای شما ضروری است. به طور کلی دو نوع درگاه وجود دارد؛ درگاه مستقیم و درگاه واسطه.

درگاه مستقیم: برای درگاه مستقیم حتما باید اینماد داشته باشید و به طور اختصاصی روی سایتتان فعال می‌شود و نام و آرم کسب و کار شما تو صفحه پرداخت نشان داده می‌شود. همچنین کارمزدی هنگام پرداخت از حسابتان کم نمی‌شود و تسویه حساب به صورت پایا است یعنی مستقیم به حسابتون واریز می‌شود.

درگاه واسطه: در این نوع درگاه داشتن اینماد اجباری نیست. در این درگاه کارمزدی متناسب با خدمات از حساب شما کسر خواهد شد. همچنین تسویه حساب در درگاهای واسطه باید به حد نصاب برسد تا انجام شود و در صورت نیاز به پرداخت کارت به کارت مبلغی کم می‌شود.

تبلیغات برای وب سایت گردشگری

هنگامی که وب سایت گردشگری خود را راه می‌اندازید، باید نگرشتان را نسبت به تبلیغات تغییر دهید. دیگر روش‌های سنتی تبلیغات پاسخگوی نیازهای شما نخواهد بود. اگر تا دیروز از بیلبوردها، تلویزیون، روزنامه یا تراکت استفاده می‌شد، حال می‌بایست از روش‌های متنوع تبلیغاتی همچون دیجیتال مارکتینگ بهره برد.

دیجیتال مارکتینگ در وب سایت گردشگری


دیجیتال مارکتینگ یا بازار یابی دیجیتال به هرگونه ای از بازایابی محصولات و خدمات گفته می‌شود که از طریق دستگاهای الکترونیکی مثل موبایل یا تبلت یا از طریق اینترنت انجام می‌شود. بازاریابی دیجیتال قلب کسب و کار آنلاین شماست. وقتی کسی فروشگاه می‌زند اولین کاری که میکند نصب تابلو است تا بقیه بدانند کسب و کارش چیست؟ دیجیتال مارکتینگ هم دقیقا نقش تابلو را در کسب و کار آنلاین شما ایفا می‌کند.

گوگل ادز در وب سایت گردشگری


گوگل ادز به عنوان یکی از پربازدیدترین روش‌های تبلیغاتی شناخته می‌شود. از طریق این ابزار می‌توانید سایت یا خدمات خود را به کاربران احتمالی معرفی کنید. از آنجایی که در گوگل به طور روزانه میلیاردها سرچ انجام می‌گیرد می‌تواند بازار بسیار خوبی برای شما فراهم کند. به عنوان مثال شما می‌خواهید در کلمه کلیدی “تور استانبول” در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. برای اینکار حسابتان در در گوگل ادز شارژ می‌کنید و گوگل سایت شما را در صفحه اول قرار می‌دهد . به ازای هر کلیکی که روی سایت شما انجام می‌گیرد مبلغی از شارژ حساب شما کسر می‌شود.

سئو گردشگری


بسیاری از روش‌های تبلیغاتی اثر کوتاه مدت دارند و تنها در همان زمانی که در حال انجام هستند کاربرد دارند. اما روش بهینه سازی سئو برخلاف سایر روش‌ها اثرات بلند مدت‌تر و پایدارتری دارد و منجر به افزایش فروش چندبرابر می گردد.

در پرگان سیستم انواع خدمات مرتبط با سئو سایت گردشگری ارائه می‌گردد که به بهینه‌سازی وب سایت شما و قرار گرفتن در صفحه اول سرچ گوگل کمک می‌کند. در ادامه با برخی از این خدمات آشنا می‌شوید.

برای بهینه سازی سئو ابتدا نیاز است که وب سایت شما توسط متخصصین مورد بررسی قرار گیرد. این بررسی شامل کد ها، لینک ها ، تصاویر، URL ها ، عنوان صفحات ، سرعت سایت ، رسپانسیو بودن سایت و … می باشد. بعد از این تحلیل و آنالیز ، مشکلات سایت مشخص می شود و راهکار برطرف کردن آن مشکلات ارائه داده خواهد شد، همچنین پیشنهاد های لازم جهت بهبود عملکرد سایت و بهبود سئو سایت گردشگری به شما داده خواهد شد.

تحلیل سایت توسط گوگل
تحلیل سایت توسط گوگل

تحلیل سایت توسط گوگل


بهینه سازی سئو با توجه به تغییرات مداوم الگوریتم‌های گوگل فرآیند دائمی است و به هیچ عنوان نباید متوقف گردد. این نکته وجود دارد که هر چه سایت شما به استانداردهای گوگل نزدیک‌تر باشد و کدهای تمیزتری از نظر برنامه‌نویسی داشته باشد، گوگل راحت‌تر محتوای سایت شما را تحلیل می‌کند و در نتیجه رتبه بهتری کسب خواهید کرد.

بهینه سازی کد ها ، سرعت سایت و استاندارد بودن ساختار سایت تاثیری خیلی زیادی در بهبود سئو سایت شما دارند، ولی نه به تنهایی! ساختار لینک ها، انتخاب کلید واژه ها ، متا ها، لینک های داخلی و خارجی، شبکه های اجتماعی و … نیز بسیار موثر هستند.

به ثمر نشستن هر یک از این موارد به عوامل زیادی از جمله زیر ساخت سایتتان بستگی دارد. بنابراین به نوعی برای موفقیت در کسب و کار آنلاین خود داشتن وب سایتی با زیر ساخت قوی و تبلیغات مستمر لازم است.

۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *