طراحی سایت گردشگری و افزایش فروش

طراحی سایت گردشگری و افزایش فروش

طراحی سایت گردشگری تا چه حد می تواند به فروش کمک کند؟ آیا تأثیری در افزایش فروش دارد؟ آیا آژانس مسافرتی به جز کانال های موجود در شبکه های اجتماعی می تواند از طریق وب سایت نیز فروشش را افزایش دهد؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال جواب بدهیم.

اهمیت سایت گردشگری برای کسب و کارها


آژانس های مسافرتی از جمله قشرهای مطرح در کسب و کارهای مرتبط با گردشگری هستند که داشتن وب سایت برایشان درآمد بسیار خوبی می سازد. با ساخت محتوای مرتبط با گردشگری و معرفی تورها و پکیج های خود می توانید به حجم گسترده ای از مخاطبان از طریق وب سایت دست پیدا کنید. علاوه بر این، با داشتن قابلیت رزرواسیون آنلاین بر وب سایت، دیگر مسافران مجبور نیستند برای خرید تور حضوری مراجعه کنند و یا از رقبایی که سایتشان مجهز به این قابلیت است خرید کنند.

هویت دادن به کسب و کار


داشتن وب سایت گردشگری همچنین می تواند به کسب و کار شما هویت ببخشد و مسافران با اطمینان بیشتری از شما تور بخرند. هچنین با تولید محتوای مرتبط با حوزه گردشگری در وب سایت خود می توانید به عنوان مرجع در این حوزه عمل کنید و مسافران هنگامی که می خواهند درمورد یک جاذبه گردشگری اطلاعاتی بدست آورند به سایت شما مراجعه می کنند.

دسترسی دائمی کاربران


امروزه افراد برای یافتن پاسخ سطحی ترین سوال ها به گوگل و موتورهای جستجو مراجعه می کنند چه برسد به وقتی که بخواهند به دنبال تور مورد نظرشان باشند. به دلیل وجود حجم زیادی از کاربران در اینترنت، به خصوص در گوگل، حیف است که آژانس های مسافرتی از کورس رقابت جا بمانند و روش های سنتی فروش را انتخاب کنند.

دسترسی دائمی کاربران
دسترسی دائمی کاربران

ویژگی های وبسایت گردشگری حرفه ای

اگر در حال حاضر وب سایتی دارید برای ارائه خدمات آژانس مسافرتی اما به شدت کند است و قدیمی است، باید بگوییم که نداشتن آن وب سایت از داشتنش سودمندتر خواهد بود. اینگونه وب سایت ها دیگر قادر به جذب مشتری و پاسخگوی نیاز آن ها و در نتیجه افزایش فروش نخواهند شد.

یک وب سایت گردشگری مناسب که پتانسیل افزایش فروش را داشته باشد می بایست یکسری ویژگی ها داشته باشد که در ادامه به معرفی و توضیح آن می پردازیم. اگرچه طراحی هر وب سایت گردشگری دارای ویژگی های منحصر به فرد خود است، یکسری شاخص ها هستند که مبنای طراحی سایت گردشگری حرفه ای هستند.

طراحی جذاب بصری
بهینه سازی موتورهای جستجو
طراحی ریسپانسیو
محتوای جذاب و به روز
متصل شدن به شبکه های اجتماعی
رزرواسیون آنلاین


طراحی جذاب بصری


تصویری که مخاطب در ذهنش از کسب و کار شما می سازد بسیار مهم است. هرچه وبسایت و محتوایی که در آن بارگذاری می کنید شیک تر و جذاب تر باشد بهتر در ذهن مخاطب می ماند. استفاده از المان های گرافیکی و بصری و تصاویر با کیفیت به شدت در این بخش توصیه می شود.

طراحی جذاب بصری
طراحی جذاب بصری

بهینه سازی موتورهای جستجو


راه اندازی وب سایت با المان ها و گرافیک جذاب، تازه اول راه است و برای پیشرفت در این عرصه نیاز به جذب ترافیک دارید. برای افزایش بازدید و ترافیک وب سایت، باید وبسایت گردشگری خود را برای موتورهای جستجو همچون گوگل بهینه سازی کنید. برخی از این راهکارها عبارتند از:

پیدا کردن کلمات کلیدی پرتکرار مرتبط با حوزه فعالیت خود
استفاده از لینک های داخلی و خارجی
استفاده از متا تگ ها
استفاده مناسب از کلمات کلیدی در محتوا و لینک ها


طراحی واکنش گرا (ریسپانسیو)


منظور از طراحی واکنشگرا بهینه سازی ظاهر سایت برای انواع دستگاه ها با سایز صفحه نمایش متفاوت است. با داشتن طراحی واکنشگرا، تمامی کاربران با هر دستگاه هوشمندی که باشند می توانند به خدمات وب سایت شما دسترسی داشته باشند و صفحات وب سایتتان با ظاهر و سایز مناسب در انواع گوشی ها، لپ تاپ ها و تبلت ها نمایش داده می شود. امروزه اکثر کاربران برای بازدید از سایت از گوشی همراه خود استفاده می کنند و داشتن طراحی ریسپانسیو برای گوشی های همراه می تواند منجر به افزایش فروش آنلاین، ارتقای رتبه وب سایت در گوگل و جذب مخاطب بیشتر گردد.

محتوای جذاب و به روز


بروز رسانی روزانه محتوای وب سایت به هیچ عنوان نباید فراموش شود. همچنین باید توجه ششود که محتوایی که تولید می کنید همان چیزی باشد که مخاطبان به دنبال آن هستند و ربان آن ساده و دور از واژه های پیچیده و تخصصی باشد

متصل شدن به شبکه های اجتماعی


بازاریابی دیجیتال از جمله مواردی است که می تواند به تبلیغ وب سایت و کمپین هایی که برای آن در نظر گرفته اید مؤثر باشد در این مقاله همه چیزی که باید درمورد دیجیتال مارکتینگ و روش های آن بدانید فراهم کرده ایم. یکی از روش های معروف دیجیتال مارکتینگ استفاده از شبکه های اجتماعی است که با استفاده از تبلیغ و فعالیت در شبکه های اجتماعی وب سایت گردشگری خود را به حجم بسیاری از مخاطبان نمایش می دهید. علاوه بر این، ایجاد گزینه کال تو اکشن و اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی از جمله اقدااتی است که برای جذب مخاطب و افزایش فروش می توانید انجام دهید.

رزرواسیون آنلاین


اضافه کردن قابلیت رزرواسیون آنلاین به سایت می تواند بازدیدکنندگان از وب سایت را مجاب به خرید کند و اگر کاربران تجربه کاربری یا همان user experience خوبی را داشته باشند نقش کلیدی در جلب رضایت آنها و خرید دوباره از وب سایتتان خواهد داشت. یکی از خدماتی که پرگان سیستم ارئه می دهد ارائه اتصال مستقیم وب سایت گردشگری به پنل رزرواسیون آنلاین است که مسافران به راحتی بتوانند از طریق سایت رزرو خود را ثبت کنند.

۱ بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *