چگونه محتواهای جذاب و جدید در صنعت گردشگری بنویسیم؟

چگونه محتواهای جذاب و جدید در صنعت گردشگری بنویسیم ؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که برای تولید محتوای گردشگری خود باید از کجا شروع کنید؟! شاید این سوال افراد زیادیست؛ چگونه محتواهای جذاب در صنعت گردشگری بنویسیم؟ البته جواب این سوال ساده است. چندین روش وجود دارد تا بتوانید خلاقیت به محتوایتان ببخشید. ایده‌هایی ناب که به شما کمک می‌کند بیشتر دیده شوید و کسب و کارتان را به همگان معرفی کنید. در این مقاله می‌خواهیم به 5 مورد مهم در جذاب‎‌تر نوشتن محتوا بپردازیم؛ پس این نوشتار را از دست ندهید.

تولید محتوا چیست و چه مزایایی دارد؟


قبل از هر چیز بد نیست بدانیم که تولید محتوا چیست و چرا اهمیت دارد. برای خیلی از عرضه‌کنندگان خدمات سفر تولید محتوای گردشگری حکم ویترین دارد. با تولید یک محتوای جذاب داستان‌سرایی می‌کنید و از تجربه سفری خارق‌العاده برای مخاطبان روایت می‌کنید. با انتقال تجربه مقصد حسی ناب را در کاربر ایجاد می‌کنید که مشتاق تجربه کردن آن می‌شود. با ایجاد یک محتوای سرگرم کننده و مفید هم می‌توانید برندتان را مطرح کنید و هم کاربر را به مسافر خود تبدیل کنید. در واقع محتوای شما باعث ایجاد اعتماد و تبدیل کاربر می‌شود و تعداد بازدیدکنندگان سایت را افزایش می‌دهد. معرفی برند و خدمات شما اصلی‌ترین مزیت تولید محتوای گردشگری است که منجر به سود بیشتر می‌شود. پس باید به شکلی قوی این کار را انجام دهید و کسب و کار خود را به عنوان یک بیزینس پیشرو نشان دهید.

هدف از تولید محتوای گردشگری چیست؟


پیشتر گفتیم که معرفی برند و خدمات و حتی مقصد هدف تولید محتوا است. اما این فعالیت می‌تواند ده‌ها هدف دیگر را هم شامل شود. در تولید محتوای گردشگری به عنوان یک متخصص کسب و کار راهنمای مسافران باشید. به آن‌ها اطلاعات جدید و مفید بدهید و اعتمادسازی کنید. می‌توانید مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و او را با خود همراه کنید. هدف شما چه فروش تور باشد و چه رزرو بلیط هواپیما جلب اعتماد مخاطب از طریق محتوا یک گام مهم است. پس برای آن استراتژی تعیین کنید.

چگونه محتواهای جذاب در صنعت گردشگری بنویسیم؟


رسیدیم به اصلی‌ترین سوال! چگونه خلاقیت را چاشنی محتوا کنیم؟ پرداختن به تولید محتوای گردشگری به فروش بیشتر شما کمک می‌کند. پس در ادامه 5 راهکار مفید را به شما معرفی می‌کنیم.

از طوفان فکری غافل نشوید!


این جمله باعث تولد ایده‌هاست! طوفان فکری یا Brainstorm اصطلاحی غربی برای جمع‌آوری لیستی از عبارات مربوط به موضوع محتوا است. یعنی شما تمام عباراتی که مربوط به موضوع به ذهنتان می‌رسد را جمع‌اوری کنید. در این روش باید خود را جای مخاطب که هیچ اطلاعاتی ندارد قرار دهید و از خودتان سوال کنید. برای تولید محتوای گردشگری طوفان فکری غوغا می‌کند. برای مثال موضوع تور کویر مرنجاب اولویت نگارش شماست. چه سوالاتی در این باره به ذهنتان می‌رسد؟ (به لیست زیر دقت کنید)

کویر مرنجاب کجاست؟
امکانات این کویر چیست؟
کجا اقامت کنیم؟
مدت زمان رسیدن چقدر است؟
وعده‌های غذایی در کویر مرنجاب چیست؟
چه وسایلی با خود ببریم؟
هزینه تور چقدر است؟
مدت زمان سفر چقدر است؟
چگونه به انجا برسیم؟
شاید ده‌ها سوال یا حتی عبارت در این باره به ذهنتان برسد. همه را در چک نویس بنویسید و براساس آن‌ها پاراگراف‌های خود را دسته‌بندی کنید. مابقی پروسه نگارش محتوا به ذهن و خلاقیت شما بستگی دارد.

طوفان فکری
طوفان فکری

متن طولانی ممنوع!


به یاد داشته باشید که متن شما باید در عین کاربردی بودن کوتاه باشد. متن‌های طولانی باعث خستگی کاربران و حتی خروج آن‌ها از صفحه می‌شود. در نهایت با نتیجه برعکس رو به رو می‌شوید. متن نوشتاری شما باید جملات کوتاه داشته باشد تا مخاطب تشویق به خواندن شود. همچنین درک جملات کوتاه و ساده آسان‌تر است. به یاد داشته باشید که کلی گویی کنید و به بیان نکات مفید و کلیدی بپردازید. زیادی وارد جزئیات نشوید و فقط آنچه که مسافر نیاز دارد را در اختیارش قرار دهید. فراموش نکنید که تعداد کلمات چندان مهم نیست؛ کیفیت متن مهم است. شما باید بتوانید به واسطه متن کاربر را در سایت خود نگه داشته و او را به خرید خدماتتان ترغیب کنید. این موضوع باید هدف شما باشد!

هویت بصری متن حفظ شود


استفاده از تصویر و اینفوگرافیک یک راه حل ساده ولی مفید برای تولید محتوای گردشگری و جلب توجه کاربر است. با کمک تصاویر می‌توانید از خسته‌کننده بودن یک متن نوشتاری کم کنید. مخاطب را سرگرم کنید و او را به ادامه مطالعه تشویق کنید. هدربندی صحیح نیز باعث نظم بیشتر نوشتار می‌شود و خوانش آن را جذاب‌تر می‌کند. با این کار انسجام خاصی به متن خود می‌بخشید. فراموش نکنید متنی که دارای تصویر باشد در حافظه دیداری کاربر بیشتر ثبت می‌شود. یک تصویر زیبا می‌تواند مخاطب را محو خود کرده و او را چند لحظه بیشتر سرگرم کند. فیلم، نمودار و جدول نیز از جمله مواردی است که به جذاب‌‎تر شدن متن شما کمک می‌کنند؛ پس از آن‌ها غافل نشوید.

اصولی بنویسید


در تولید محتوای گردشگری حتما از کلمات کلیدی استفاده کنید. برای این کار می‌توان از سایت‌هایی مانند از سایت‌هایی مانند keywordtool استفاده کرده و لغات پرطرفدار کاربران را پیدا کنید. این کار منجر به افزایش رتبه سایت شما می‌شود. البته به یاد داشته باشید که باید از لغات کلیدی به صورت استراتژیک استفاده کنید تا نتیجه بگیرید. یکی دیگر از موارد اصولی نویسی نگارش مقدمه جذاب است. مقدمه شما باید خلاقانه، کوتاه و مختصر باشد. به نحوی که کاربران با مطالعه آن به ماهیت کلی متن پی ببرند. با مطالعه مقدمه می‌توان پی برد که متن درباره چیست. استفاده از URL، توضیحات متا، نامگذاری تصاویر و تگ ALT از دیگر مواردی است که باید رعایت کنید. برای آشنایی بیشتر با این موارد نیاز به مطالعه یا کمک گرفتن از متخصصان دیجیتال مارکتینگ دارید.

چگونه ایده تولید محتوا پیدا کنیم؟


از ترندهای فضای مجازی استفاده کنید.
محتوای رقبا را بررسی کنید.
محبوب‌ترین محتواهای گوگل را پیدا کنید.
از ابزارهای سئو کمک بگیرید.
نظرات و ایده‌های کاربران را بررسی نمایید.
خواسته‌های کاربران را پیدا کنید.
سلیقه بازار را بشناسید.
از منابع خارجی غافل نشوید.

ایده تولید محتوا
ایده تولید محتوا

جمع بندی


تولید محتوا برای صنعت گردشگری چندان سخت نیست؛ مخصوصا اگر به نکاتی که پیشتر گفتیم اهمیت بدهید. نگارش اصولی و پرداختن به موضوعات روز در عین خلاقانه بودن متن برگ برنده شماست! ذهنیت خود را با مطالعه به روز نگه دارید و خلاقانه بنویسید تا کاربر جذب برند شما شود. در آن صورت نرخ تبدیل کاربر به مشتری بالا می‌رود؛ فروش شما بیشتر می‌شود و برند شما مطرح‌تر! از همین حالا نگارش خلاقانه را شروع کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *