راه های افزایش فروش در آژانس مسافرتی

راه‌های افزایش فروش در آژانس مسافرتی

اگر کارگزار تور هستید و یا آژانس مسافرتی خود را دارید و دنبال راه های افزایش فروش در آژانس مسافرتی هستید این مقاله برای شماست.

ارزیابی برند آژانس مسافرتی


یکی از نکته هایی که حتما باید توجه کنید شناخت هدف و تمرکز خود در کسب و کار است. اگر می‌خواهید در فروش در آژانس مسافرتی موفق شوید باید ابتدا حوزه ی تمرکز خود را مشخص کنید. آیا می‌خواهید چندین تور بفروشید با مشتری های کمتر یا تعداد محدود تور با مشتری های بیشتر؟ در همه ی کسب و کارها نکته ای که همواره به آن توجه می شود این است که نباید روی چندین حوزه تمرکز کرد بلکه باید روی حوزه محدود با قدرت بالا تمرکز کرد. بنابراین نکته که در فروش در آژانس های مسافرتی وجود دارد فروش تور محدود با کیفیت و دقت بالا است.

برنامه ریزی کنید


اگر می‌خواهید از رقیبانتان جلو بزنید باید هوشمندانه عمل کنید. برای اینکار برنامه ریزی خوب و متناسب با اهداف و نیازهای مشتریانتان بهترین گزینه خواهد بود. همواره سعی کند چند قدم جلوتر از زمان حال حرکت کنید برای مثال اگر در فصل تابستان هستیم شما باید برای تورهای پاییز و زمستان تمام برنامه ریزی ها را انجام دهید.

برنامه ریزی کنید
برنامه ریزی کنید

پیگیری فراموش نشود


پیگیری مستمر باعث می‌شود مسافرانتان این فرصت را پیدا کنند که مکرراً نام و برند آژانس شما را بشنوند و در ذهنشان بماند و برای مقاصد بعدی به شما رجوع کنند.

همیشه دنبال فروش در آژانس مسافرتی نباشید


همیشه با هدف فروش پکیج با مسافران خود ارتباط نگیرید. برخی مسافران هنوز در مرحله تحقیق برای یافتن بهترین مقصد هستند و قصد خرید ندارند. بنابراین می‌توانید با اطلاعات مفیدی که در اختیارشان قرار می‌دهید نظرشان را جلب کنید و در آینده برای خرید تور به شما مراجعه کنند.

اطلاعات خود را در حوزه گردشگری بروز نگه دارید


اینکه فکر کنید اطلاعات بالایی در حوزه گردشگری دارید کافی نیست. این صنعت همواره در حال تغییر است و شما برای رقابت در این صنعت نیازمند اطلاعات بروز هستید. استفاده از تکنولوژی هایی همچون نرم افزارهای رزرواسیون آنلاین و باشگاه مشتریان و خدمات دیگر می‌تواند سرعت خدمت رسانی به مسافران را بالاتر برده و نگذارد که از کورس رقابت عقب بمانید.

اطلاعات تماس معتبر


همواره مطمئن شوید که مشتریان احتمالی که با آنها ارتباط می گیرید بدانند برای بار بعدی چگونه باید با شما تماس بگیرند از طریق تلفن، ایمیل یا پیام؟ به گونه ای راه ارتباطی را به آنها معرفی کنید که نتوانند اطلاعات تماس را گم کنند. برای مثال شماره آنها را بگیرید و برایشان پیامی حاوی اطلاعات آژانس بفرستید و پیگیری را شروع کنید.

داشتن وب سایت به روز و حرفه ای


بیش از نیمی از مشتریان قبل از آنکه با شما تماس بگیرند یا پیام دهند وب سایتتان را چک کرده اند. بنابراین داشتن وب سایت حرفه ای با سرعت بالا و دارای مطالب به روز و متنوع می تواند بر تصمیم آنها برای خرید تأثیرگذار باشد.

افزایش ارتباطات


این مورد از هفت مورد بالا مهم تر است. موفقیت در کسب و کار گردشگری از ارتباطات وسیع سرچشمه می‌گیرد. تا زمانی که مشتریان شما را معرفی کنند و آژانس های دیگر از خدمات و پکیج های شما مطلع باشند بیزینس شما رونق خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *