چطوری پیج اینستاگرام موفق برای آژانس مسافرتی بسازیم؟

چطوری پیج اینستاگرام موفق برای آژانس مسافرتی بسازیم ؟

حضور در فضای مجازی تنها اولین قدم برای توسعه کسب وکار آنلاین شماست. تبلیغات و ارتقاء در شبکه‌های اجتماعی قدم بعدی و مهم‌ترین مرحله برای کسب موفقیت و افزایش مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی است. در این مقاله قصد داریم به شما ایجاد پیج اینستاگرام آژانس مسافرتی موفق را بیاموزیم. با داشتن پیج اینستاگرام موفق با فالور بالا می توانید فروش خود را افزایش دهید و برند خود را به تعداد بیشتری از مشتریان معرفی کنید.

ایجاد استراتژی تبلیغاتی


برای طرح استراتژی تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی باید به سه چیز توجه کنید؛ ابعاد جهانی برند خود، ارزش‌ها و اولویت‌های آن. همچنین باید هدف خود را از فعالیت در اینستاگرام مشخص کنید آیا می‌خواهید فروش را افزایش دهید یا مخاطبین هدف را؟ در واقع داشتن هدف می‌تواند راه را برایتان مشخص کند.

قدم بعدی شناخت مخاطبین هدف است. اگر استراتژی تبلیغاتی با کیفیتی را توسعه دهید، اما آن را به سمت گروه اشتباهی از مشتریان هدایت کند، نتیجه انتظارات را برآورده نخواهد کرد و سرمایه شما به هدر می رود.

در نهایت، شناخت فعالیت‎های رقیبان خود (آژانس های گردشگری موفق) در اینستاگرام بسیار مهم است. شما باید تمامی نکات مثبت و منفی پیج رقیبان را تحلیل کنید و سپس استراتژی مورد نظر خود را طراحی کنید. استراتژی شما باید اهداف داخلی و خارجی آژانس را دربر بگیرد.

همواره به یاد داشته باشید که هدف اصلی اینستاگرام آژانس مسافرتی جمع کردن تعداد لایک زیاد نیست بلکه همراه کردن و تعامل برقرار کردن با مخاطبین است. در اینستاگرام انتخاب‌های زیادی برای تعامل برقرار کردن با مخاطبان وجود دارد. در ادامه به معرفی این شیوه‌ها می‌پردازیم.

یک جعبه ابزار مدرن اینستاگرام به شما امکان می دهد محتوای تعاملی ایجاد کنید، به خصوص در استوری. می‌توانید داستان‌هایی را با آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها، اسلایدرها با ایموجی‌های پاسخ سریع و غیره ایجاد کنید.این ابزارها نه تنها به شما در حفظ تعامل، بلکه به جمع آوری بازخورد کمک می کنند. به عنوان مثال، با استفاده از یک نظرسنجی یا یک جعبه پاسخ رایگان، فالوورها می توانند به شما بگویند که چه چیزی از پیج شما انتظار دارند یا کدام موضوعات را به مفید و جالب می دانند.

محتوای جذاب و جالب بسازید


بسیاری از مخاطبان تنها برای سرگرمی در اینستاگرام فعالیت نمی‌کنند بلکه برای یادگیری و آموزش نیز به این شبکه اجتماعی سر می‌زنند. بنابراین تنها هدف خود را روی فروش نگذارید و سعی کنید برای مخاطبان مانند یک توصیه گر عمل کنید به این صورت اعتماد آنها را می توانید جلب کنید و زمینه را برای فروش فراهم کنید. به همین دلیل می‌توانید محتوایی که دارای نکات مهم و سرگرم کننده هست را نیز پست کنید. فقط در مورد تورهایی که برگزار می‌کنید پست نگذارید. به عنوان مثال گاهی اوقات می‌توانید درباره پروسه دریافت ویزا از کشوری خاص پست تهیه کنید. همواره فرض را بر این بگذارید که می‌خواهید به مخاطبان خود درمورد چیزی توصیه کنید؛ به عنوان مثال در مورد توری خاص اطلاعات زیادی دارید بنابراین این اطلاعات را در قالب توصیه به مسافران خود در پیج ارائه دهید.

استایل خاص خود را داشته باشید


این نکته را فاموش نکنید که اینستاگرام شبکه ای بصری است. بنابراین تا جایی که می‌توانید عکس‌های با کیفیت پست کنید. همچنین پیج تان باید دیزاین مشخص با رنگ های مشخصی داشته باشد. رنگ ها ترجیحا رنگ برند و یا مکمل آن باشند. عکس‌ها به گونه ای باشند که مخاطب با دیدن آنها جذب شود و بخواهد از نزدیک عکس را ببینید بنابراین روی پست کلیک کند. از این طریق می‌توانید ترافیک پیج را هم افزایش دهید.

با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید


اینستاگرام یک شبکه اجتماعی زنده است که در آن ارتباط با مردم در اولویت قرار دارد. تعامل با فالوورها باید نه تنها از طریق محتوای بازی، بلکه در نظرات – از طریق پیام های خصوصی در دایرکت و زیر پست ها انجام شود. سوالات را می توان در هر جایی پرسید و شما باید آماده پاسخگویی به آنها باشید. همچنین می توانید برای افزایش فالوورهای پیج از خدمات اینستاگرام پرگان استفاده کنید.

به صورت روزانه پست بگذارید


داشتن برنامه در نوشتن پست ها در مدیریت منظم آنها کمک می کند. اگر محتوای یک هفته را آماده دارید و پست هایتان از قبل برنامه ریزی شده است، می توانید با خیال راحت سراغ متن ها و عکس های پست های بعدی بروید. با این حال، ایجاد استوری و پاسخ به نظرات و درخواست‌های دریافتی در طول روز زمان می‌برد، بنابراین فکر کنید کدام کارمند می‌تواند حداقل 1 تا2 ساعت در روز را به حساب اختصاص دهد.

روش‌های تبلیغاتی در اینستاگرام شامل چه مواردی می‌شوند؟


تمامی روش‌های تبلیغاتی به سه دسته تقسیم می‌شوند؛

دسته اول: روش‌های رایگان


این روش بهترین راه برای استارت آپ هاست زیرا رایگان است. در میان ابزارهای رایگان، هشتگ ها بسیار معروف هستند. شما باید تعیین کنید که کدام برچسب ها از نظر موضوع و دامنه فعالیت به یکدیگر نزدیک هستند، زیرا تگ هایی که به درستی انتخاب شوند می توانند مخاطبان هدف را به سمت پست ها جذب کنند.

ابزار رایگان دیگر موقعیت جغرافیایی است. بسیاری از کاربران هنگام آپلود عکس، مکان خود را نشان می دهند. کاربران به احتمال زیاد پیج اینستاگرام آژانس مسافرتی را در شهر محل زندگی خود جستجو می کنند. برچسب‌های جغرافیایی، برند را طبق لوکیشن آن در صفحه جستجو به نمایش می‌گذارد.

دسته دوم: روش همکاری


همکاری می تواند روشی نسبتاً ارزان برای تبلیغ یک برند باشد (مثلاً اگر بر اساس شرایط سودمند مذاکره می کنید)، اما مستلزم انتخاب دقیق شریک است. از جمله ابزارهای موجود می توان به پخش زنده مشترک و رقابت با شرکت ها، کارشناسان و وبلاگ نویسان اشاره کرد. شرط اصلی این است که شریک باید با مخاطبان هدف برند مرتبط باشد.

دسته سوم: روش تبلیغات پولی


تبلیغات پولی قطعا بسیار کارآمدتر از تبلیغات رایگان است. کیفیت و هزینه تبلیغات بستگی به این دارد که کدام روش را انتخاب کنید. یکی از موثرترین روش ها هدف گذاری است. ویژگی اصلی تبلیغات هدفمند در اینستاگرام این است که می‌توانید مخاطبی را که پیام‌ها را به آنها نشان می‌دهید انتخاب کنید.تبلیغات در وبلاگ ها و در گروه های عمومی نیز در میان ابزارهای تبلیغاتی پولی برجسته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *