پشتیبانی-سایت-و-ضرورت-آن

پشتیبانی سایت و ضرورت آن

پشتیبانی سایت یکی از مهم ترین اقداماتی است که پس از راه اندازی وبسایت باید به آن توجه کنید. زمانی که یک وب سایت راه اندازی می کنید به این معنا نیست که همه چیز تمام شده و منتظر بهره وری و فروش بیشتر از آن باشید. یک سایت موفق نیاز به پشتیبانی دارد. در طی دوره های زمانی سایت ممکن است با مشکلات زیادی مواجهه شود و با اضافه کردن المان های جدید به وب سایت، تنظیمات جدید مورد نیاز خواهد بود. در این مقاله با اهمیت وجود پشتیبانی فنی برای وب سایت بیشتر آشنا می شوید.

پشتیبانی سایت چیست؟

ممکن است شما پشتیبانی سایت را با پشتیبانی آنلاین یکی بدانید. اما این دو کاملا باهم فرق می کنند. در پشیبانی آنلاین خدمات پشتیبانی به صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می شود و معمولا جهت ارائه خدمات به مشتری انجام می گیرد. در حالی که پشتیبانی وبسایت به منظور نگهداری و حفظ عملکرد صحیح وبسایت انجام می شود. بنابراین پس از طراحی یک وب سایت، مهم ترین کار پشتیبانی آن وب سایت است.

پشتیبانی
پشتیبانی

چرا پشتیبانی وب سایت؟


صاحبان کسب و کار اغلب دانش تخصصی در زمینه علم کامپیوتر و فناوری اطلاعات ندارند بنابراین در هنگام تحویل سایت خود نمی توانند کیفیت آن را تشخیص دهند. همین امر باعث می شود که برخی صاحیان مشاغل به دنبال وب سایت های ارزان باشند و چون از دانش فنی کامپیوتر سر در نمیاورند از عده ای سودجو سایت های بی کیفیت تحویل بگیرند که توسط افراد غیر حرفه ای ساخته شده و پشتیبانی سایت مناسبی ندارند. همین امر می تواند از توسعه وب سایت در آینده جلوگیری کند.

بنابراین پیدا کردن شرکتی رسمی که در حوزه ی طراحی وب سایت متخصص و مجرب باشد از جمله اقدامات مهمی است که باید انجام شود. سپردن طراحی وب سایت به شرکتی متخصص باعث می شود که در مواقع ضروری و هنگامی که سایت به مشکل برمی خورد کارشناس و پشتیبانی متخصص در این امر باشد که مشکل را حل کرده و به توسعه سایتتان در دراز مدت کمک کند.

فواید پشتیبانی وب سایت


بی شک وجود نیروی متخصص پشتیبان فنی در توسعه و پیشرفت سایت شما نقش مؤثری خواهد داشت علاوه بر این می تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

حفاظت از وب سایت در برابر هک شدن
از بین بردن باگ ها و ایرادات وبسایت
افزایش ترافیک وبسایت
از بین رفتن مشکلات امنیتی
به روز رسانی و توسعه وبسایت
از بین بردن لینک های خراب و خطاها
کنترل در تغییرات وبسایت
پیگیری عملکرد وبسایت
و خیلی موارد دیگر


بدون پشتیبانی چه اتفاقی برای سایتمان پیش می آید؟


یکی از مهم ترین موارد پشتیبانی آپدیت کردن در زمان مناسب برای جلوگیری از هک شدن است. شاید با خود بگویید سایت ما در قالب ورد پرس ساخته شده است و هرگاه نیاز به آپدیت باشد اعلام می کند. اما این تمام ماجرا نیست. انجام بروزرسانی تنها با کلیک ساده انجام نمی پذیرد زیرا بروزرسانی اغلب دارای پیامدهایی هستند که باید سریع کنترل شوند و در صورت عدم اقدام به موقع عواقب جبران ناپذیری برای وبسایتتان خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *