راه اندازی CRM برای آژانس مسافرتی

راه‌اندازی CRM برای آژانس مسافرتی

راه اندازی CRM برای آژانس مسافرتی از آنجایی که امکان مواجهه با حجم زیادی از سلایق و انتظارات وجود دارد و نمی‌توان نسخه یکسانی برای همه مشتریان پیچید، بسیار ضروری است. در کسب و کارهای گردشگری به سیستمی نیاز است که بتوان در آن مشتریان را دسته‌بندی کرد تا با توجه به آن، خدمات و تورهای مختلف را مطابق با سلایق هر مسافر ارائه داد. در ادامه به معرفی این نرم افزار می‌پردازیم.

نرم افزار CRM بخش مختلف کسب وکار شما را همانند بازاریابی و فروش را یکپارچه می‌کند و بین تیم‌های مختلف داخل سازمان هماهنگی ایجاد می‌کند. با استفاده از این نرم افزار کانتر آژانس شما می‌تواند در هر زمان دسترسی مستقیم به اطلاعات مشتریان بدست آورد و دید نسبتاً کاملی نسبت به هر مشتری و سلایق او بدست آورد تا بتواند آفرهای متناسب را به او پیشنهاد کند.

 

نرم افزار crm
نرم افزار crm

اهداف استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان چیست؟


یکی از اهداف مهم این نرم افزار به حداقل رساندن هزینه‌های تبلیغاتی است به گونه‌ای که شما برای جذب مشتریان بالقوه خود، با استفاده از سرنخ‌هایی که از وضعیت مشتریان خود توسط نرم افزار CRM پیدا می‌کنید می‌توانید هزینه کمتری پرداخت کنید.هدف دیگر این نرم افزار ایجاد ارتباط معنادار با مشتریان خود است که نه تنها سودآوری شرکت را افزایش می‌دهد، بلکه به حفظ مشتریان موجود نیز کمک می‌کند.

چه کسانی از این نرم افزار سود می‌برند؟


هر کسب و کاری که با مشتریان خود تعامل B2B و یا B2C دارد می‌تواند از این نرم افزار برای مدیریت بازاریابی، تیم فروش و پشتیبانی استفاده کند. بنابراین شرکتی که تیم فروش و پشتیبانی دارد، به دنبال افزایش اثربخشی و سهم خود رد بازار است و همچنین می‌خواهد رضایت مشتریان خود را بالا ببرد، CRM می‌تواند برای او بهترین انتخاب باشد.

چه کسانی از این نرم افزار سود می‌برند
چه کسانی از این نرم افزار سود می‌برند

فواید استفاده از نرم افزار CRM چیست؟


جذب مشتری بیشتر: این نرم افزار فقط برای مشتریان فعلی شما نیست بلکه می‌تواند مشتریان احتمالی شما را شناسایی کند و با استفاده از پاسخگوی خودکار بازاریابی به مجرد اظهار نظر مشتریان احتمالی در وب سایت شما، بازخورد مناسب را به آنها ارائه کند.
حفظ مشتریان فعلی: یکی از دغدغه‎های اصلی هر کسب و کاری حفظ مشتری‌های فعلی است که با استفاده از CRM می‎‌توانید با مشتریان ناراضی خود ارتباط برقرار کنید که این ار تباط می‌تواند از طریق پیامک، ایمیل، یا فرم‌های آنلاین و تماس‌های تلفنی انجام بپذیرد.
سرعت بخشیدن به ارتباطات درون سازمانی: برای ایجاد مشارکت بین کارکنان یک کسب وکار، CRMیک شبکه اجتماعی کاملاً داخلی ارائه می‌دهد که از طریق آن متصدیان خدمات بتوانند نظرات و راهکارهای خود را ارائه کنند همچنین با استفاده از این نرم افزار کارکنان می‌توانند با مشتریان نیز ارتباط برقرار کنند که همه اینها منجر به استحکام روابط درون سازمانی می‌گردد.
تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه‌تر در زمینه ارائه خدمات: با استفاده از یک سری تکنیک‌ها که نرم افزار CRM در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید نسبت به آفرها و برنامه های آینده برای مشتریان خود تصمیم‌های هوشمندانه بگیرید. به گونه‌ای که بتوانید مطابق با سلایق و انتظارات مسافران و مشتریان خود آفرهای ویژه را برنامه‌ریزی کنید و فروش بیشتری داشته باشید.


عدم راه اندازی CRM برای آژانس مسافرتی چه پیامدهایی دارد؟


نارضایتی مشتریان:
مشتریان به سرعت در پاسخگویی به درخواست‌هایشان اهمیت بسیاری می‌دهند و معیارشان در انتخاب خدمات و محصولات آنلاین معمولاً پشتیبانی و عکس و العمل سریع به نیاز مشتری است. بنابراین با داشتن نرم افزار CRM قادر خواهید بد اطلاعات مرنبط با تعاملات پیشین را ذخیره سازی کنید و به نیازها و درخواست‌های مشریان پاسخ مناسبی ارائه دهید.

افزایش هزینه ها:
عدم استفاده از نرم افزار CRM موجب می‌شود که شما نتوانید اطلاعات جمع آوری شده توسط فروشندگان و نمایندگی‌ها را طبقه بندی و ذخیره کنید به همین علت باید ساعت ها صرف بدست آوردن این اطلاعات و ذخیره سازی آنها شود که منجر به افزایش هزینه های اضافه می‌شود.

اطلاعات از دست رفته یا نادرست:
عدم سازماندهی مناسب اطلاعات از جمله مواردی است که در اثر استفاده نکردن از این نرم افزار بوجود می‌آید. در تعاملات با مشتریان جزئیات قابل توجهی وجود دارد که ممکن است در آینده برای فروش بیشتر مفید باشد. حال اگر نرم افزای نباشد که در ان این جزیات سازماندهی و طبقه بندی شوند به از دست رفتن مشتریان احتمالی منجر می‌گردد.

مزایای استفاده از نرم افزار CRM در کسب و کارهای کوچک


ممکن است تصور کنید که این نرم افزار مخصوص کسب و کارهای خیلی بزرگ است و کسب وکارهای کوچک به دلیل حجم کاری نسبتاً پایین نیاز چندانی به این نرم افزار ندارند. اما باید گفت این تصور اشتباه است و کسب و کارهای کوچک با داشتن این نرم افزار می توانند شناخت نسباً جامعی نسبت به مشتریان خود پیدا کنند و سوابق آنها را به روز رسانی کنند. همچنین این نرم افزار کسب و کار آنها را رشد و توسعه می دهد زیرا منجر به جمع آوری و تحلیل داده های مشتریان، ارزیابی رفتار آنها و افزایش آگاهی و اتخاذ تصمیم‌های مناسب می‌شود.

همچنین اگر قصد دارید نرم افزار باشگاه مشتریان مختص آژانس مسافرتی داشته باشید می توانید به منوی باشگاه مشتریان که توسط تیم پرگان سیستم طراحی شده است مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *