آموزش طراحی و ساخت سایت گردشگری

آموزش طراحی و ساخت سایت گردشگری

در دنیای دیجیتال امروز داشتن یک سایت گردشگری که منجر به ارائه خدمات مجازی به مشتریان می شود برای یک آژانس مسافرتی حیاتی است. به همین منظور قصد داریم در این مقاله به آموزش طراحی سایت گردشگری برای یک آژانس مسافرتی بپردازیم. وردپرس محبوب ترین پلت فرم ایجاد وب سایت در جهان است بنابراین برای آموزش ساخت سایت گردشگری خود از وردپرس استفاده خواهیم کرد.

چگونه یک وب سایت آژانس مسافرتی ایجاد کنیم؟


آژانس مسافرتی یکی از مشاغلی است که به یک وب سایت کاربرپسند نیاز دارد، اما درک اینکه چرا باید وب سایت آژانس مسافرتی ایجاد کنید بسیار مهم است؟

دلیل اصلی ایجاد وب سایت آژانس مسافرتی، دستیابی به حداکثر تعداد مشتریان است زیرا هر مسافری برای کسب اطلاعات به اینترنت مراجعه می کند. مخاطبان آژانس های مسافرتی در سراسر جهان وجود دارند و بهترین روش برای ارتباط با مشتریان ساخت وب سایت گردشگری برای آژانس مسافرتی است. در مقاله طراحی سایت گردشگری و افزایش فروش به اهمیت سایت گردشگری برای کسب و کارها پرداختیم. اکنون که به ضرورت طراحی سایت آژانس گردشگری پی بردیم وقت آن رسیده که شروع به آموزش ساخت سایت گردشگری خود کنیم.

الزامات کلیدی طراحی سایت گردشگری موارد زیر است:

نام دامنه: یک نام دامنه آسان برای به خاطر سپردن سایت انتخاب کنید.
میزبانی وب: یک منبع قابل اعتماد برای خرید هاست انتخاب کنید.
وردپرس: ما از پلتفرم وردپرس برای ساخت سایت گردشگری استفاده می کنیم. آخرین نسخه آن را دانلود کنید.
قالب: یک قالب مناسب و واکنشگرا انتخاب کنید.
افزونه: برای رفع نیازهای وبسایت افزونه های مورد نیاز را شناسایی کنید.


آموزش ساخت سایت گردشگری


در ادامه به جزئیات الزامات طراحی یک وب سایت جذاب گردشگری می پردازیم:

1. ثبت دامنه


در اولین قدم از ساخت سایت گردشگر باید یک دامنه را ثبت کنید. نام دامنه در جذب مخاطب تاثیر زیادی دارد. لازم نیست دامنه دقیقاً نام شرکت شما باشد. سعی کنید نامی را انتخاب کنید که بخاطر سپردن آن آسان باشد، طولانی نباشد. ترجیحا از پسوند های .com یا در ایران از پسوند .ir استفاده کنید.

ثبت دامنه
ثبت دامنه

2. خرید هاست و میزبانی وب


هاست مکانی امن برای ذخیره محتوای وبسایت فراهم می کند. وردپرس، کدها، تصاویر، ویدئوها و متنی که یک وب سایت را تشکیل می دهند، همگی باید در جایی ذخیره شوند. بدون یک میزبان وب، هیچ یک از ما نمی‌توانستیم به طور مداوم به محتوای وب دسترسی داشته باشیم.

اگر مشتریان مدت زیادی منتظر بارگذاری سایت باشند، مشتریان خود را از دست خواهید داد. بنابرین از هاست های اختصاصی استفاده کنید و ترجیحا هاست اشتراکی خریداری نکنید. برای آشنایی با میزبانی وب مقاله وب هاستینگ چیست؟ را از دست ندهید.

3. نصب وردپرس


مرحله بعدی طراحی سایت گردشگری نصب وردپرس بر روی هاست است. می توان گفت پس از نصب وردپرس، شما یک سایت دارید! در این مرحله باید بتوانید به سایت خود مثلا با آدرس yourdomain.com بروید و سایت خود را ببینید. در این مرحله سفارشی سازی سایت گردشگری شروع می شود. وردپرس را از سایت وردپرس دانلود و نصب کنید.

پس از نصب وردپرس برای ورود به مدیریت سایت جدید خود، به yourdomain.com/wp-admin بروید. هنگامی که وارد شدید، به داشبورد وردپرس هدایت می شوید، جایی که تمام جادوی ایجاد سایت در آن رخ می دهد!

4. انتخاب پوسته وردپرس


تم یا پوسته، قالب وب سایت شماست. این پوسته ظاهر، ویژگی ها و عملکردهای سایت را مشخص می‌کند. پوسته یک سایت گردشگری باید جذاب و اثر گذار باشد تا بتواند مخاطب را در صفحه نگه دارد. مدت زمان ماندن کاربر در صفحه بر سئو سایت شما تاثیر می‌گذارد و کمک می کند برند شما بیشتر دیده شود. Themeforest بزرگترین مخزن تم های وردپرس است که می توانید از تم های آن بازدید کنید، رتبه بندی تم ها و همچنین تعداد دفعات به روز رسانی تم ها را ببینید یا درصورت نیاز خریداری کنید. (در حال حاضر برای بازدید از سایت تم فارست نیاز به فیلترشکن دارید!)

از پوسته های محبوب می توان تم هایی مانند آوادا ،آسترا، اکسترا، وودمارت و … را نام برد. با این قالب سایت های همه منظوره می توانید هر وب سایتی را که دوست دارید بسازید. این تم ها شامل صفحات تورهای گردشگری و قابلیت رزرو، جستجو و فیلتر پیشرفته نیز هستند.

 

5.سفارشی سازی قالب

پس از خرید یک تم، وارد پیشخوان سایت وردپرس خود شوید، به مسیر نمایش > پوسته > افزودن بروید و فایلی را که خریداری کرده اید انتخاب کنید. تم را نصب و فعال کنید و ساخت صفحات و سفارشی‌سازی سایت را شروع کنید.

سفارشی سازی قالب
سفارشی سازی قالب

6.نصب افزونه ها


پلاگین یا افزونه ها عملکردهای وب سایت شما را ارتقا می دهند. افزونه های بسیار زیادی وجود دارند که نصب آن ها می تواند سرعت سایت را کاهش دهد. مخزن وردپرس شامل بی شمار افزونه رایگان است. در ساخت سایت آژانس های مسافرتی و سایت های گردشگری می توانید از افزونه رایگان موجود در مخزن وردپرس که دارای قابلیت هایی مانند رزرو، گالری تصاویر، سوالات متداول و … استفاده کنید. به عنوان نمونه WP Travel Engine یکی از افزونه های وردپرس رزرو سفر برای ایجاد وب‌سایت‌های مسافرتی است.

علاوه بر آن بسیاری از توسعه دهندگان پلاگین ها نسخه های رایگان با عملکرد محدود از آن پلاگین را ارائه می دهند تا قبل از خرید نسخه پریمیوم بتوانید آن افزونه را امتحان کنید.

افزونه های ضروری که به کارایی سایت شما کمک می کنند را در ادامه معرفی می کنیم:

Yoast SEO

یکی از معروفترین افزوه ها برای بهینه کردن سئو (SEO) صفحات سایت افزونه یواست سئو است. افزونه Rank Math نیز یک پلاگین قدرتمند برای سئو وردپرس است.

Woocommerce

برای راه‌اندازی یک وبسایت تجاری در وردپرس، از ووکامرس استفاده می شود. هر چند که یک آژانس مسافرتی یک فروشگاه نیست اما اگر قصد ایجاد امکان فروش آموزش‌های آنلاین، کتاب و موارد دیگر را داشتید می توانید از ووکامرس استفاده کنید.

Slider Revolution

برای یک سایت گردشگری هیچ چیز جذاب تر از داشتن یک اسلایدر زیبا نیست. اسلایدر روولوشن با بسیاری از قابلیت‌های انیمیشن قدرتمند یک اسلاید ساز حرفه ای برای ساخت اسلایدر است.

Page Builder

صفحه ساز نوع خاصی از افزونه است که به شما یک رابط پیشرفته و بصری، با امکان کشیدن و رها کردن اجزا مختلف برای ساخت صفحات سایت می دهد. بدون صفحه ساز بصری، باید فقط از متن استفاده کنید! یا از زبان های برنامه نویسی مانند HTML و CSS برای ایجاد المان های مختلف صفحه استفاده کنید. اما یک صفحه ساز به شما کمک می‌کند تا با استفاده از ابزارهای ساده و کشیدن و رها کردن اجزا، یک صفحه ایجاد، ویرایش و سفارشی سازی نمایند..

آخرین نسخه وردپرس دارای صفحه ساز گوتنبرگ است. علاوه بر آن در حال حاضر المنتور(Elementor) و ویژوال کامپوزر (WPBakery ) را می توان بهترین افزونه صفحه ساز وردپرس نامید.

7. دریافت گواهی SSL


گواهینامه SSL یک لایه امنیتی برای سایت شماست یعنی تمام ارتباطات بین مرورگر کاربر و وب‌سایت، کدگذاری می شوند. گواهی SSL به وب سایت شما نماد قفل کوچکی را در نوار آدرس URL در مرورگر می دهد و باعث می شود Google به سایت شما اعتماد بیشتری داشته باشد. داشتن گواهینامه SSL برای زمان هایی که قصد فروش محصولی در سایت را دارید ضروری است.

داشتن یک وبسایت زیبا و قدرتمند تاثیر بسیار زیادی به جذب مخاطب و در نتیجه رونق آژانس های مسافرتی و سایت گردشگری می شود. به همین دلیل در اینجا به آموزش طراحی و ساخت سایت گردشگری و ذکر مهم ترین نکات آن پرداختیم. امیدواریم که با طراحی وب سایت اژانس مسافرتی خود خدمات اینترنتی خود را رونق دهید و به پیشرفت برند خود کمک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *