همه-چیز-درباره-طراحی-سایت-آژانس-مسافرت

همه چیز درباره طراحی سایت آژانس مسافرتی

طراحی سایت‌ آژانس مسافرتی به دلیل نیاز مشتریان به رزرو آنلاین این روزها برای فعالان حوزه ی گردشگری بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل، حرفه‌ای بودن سایت برای جذب بیشتر مسافر از جمله نکاتی است که باید به آن توجه کرد. مدل سنتی مراجعه شخصی به هر یک از آژانس های مسافرتی و رزرو، کاملاً تغییر کرده است. در این روزها، اکثر رزروها به صورت آنلاین انجام می شود. از این رو، پورتال سفر شما باید از نظر فناوری پیشرفته باشد تا نیازها و ترجیحات مشتری تان را برآورده کند.

از آنجایی که حرفه گردشگری تنها محدود به مرز یا قوم خاصی نمی‌شود و بین المللی است، وب سایت دوزبانه داشتن مزیت به حساب می‌آید، زیرا از این طریق می‌توانید از طریق وب سایت نه تنها مشتریان ایرانی، بلکه مشتریان خارجی را هم جذب کنید. اگر شما مدیر آژانس مسافرتی هستید و یا کارگزار تور هستید و قصد دارید یک نرم افزار یا وب سایت مسافرتی جدید برای شرکت خود ایجاد کنید، فاکتورهای ذکر شده در زیرمی‌تواند کمکتان کند.

در ادامه به مرور برخی از عوامل تأثیرگذار در طراحی سایت آژانس مسافرتی می‌پردازیم.

انتخاب طرح و دیزاین سایت


امروزه تاثیراتی که ویژگی‌های بصری بر روی تصمیمات مخاطب می‌گذارد به مراتب بیشتر از عوامل دیگر در جذب مشتری نقش دارند. انتخاب طرح و دیزاین وب سایت با مشورت و الهام گرفتن از طرح های وب سایت های موفق میسر می‌گردد. همچنین می‌بایست به طراح سایت خود تصویری شفاف از آنچه در نظر دارید ارائه کنید و هر گونه ابهامی که وجود دارد را با مشورت یکدیگر برطرف کنید. پیشنهاد ما این است که برا انتخاب طرح و رنگ سایت عجله نکنید. بهترین راه حل این است که با همکاری و همفکری شرکت طراحی سایت، رنگ و طرح مورد نظر خود را پیدا کنید. استفاده از رنگ برند برای وب سایت و رنگ های مکمل آن را هرگز فراموش نکنید. سعی کنید برای انتخاب رنگ برند و وب سایت خود حتما از متخصصین کمک بگیرید و مطالعه کافی در این زمینه داشته باشید. در صورتی که در رابطه با انتخاب طرح و رنگ وب سایت هنوز ایده ای ندارید می‌توانید با کارشناسان گرافیست ما در پرگان سیستم تماس بگیرید.

گرافیک در طراحی سایت آژانس مسافرتی


هر سایت بسته به سلیقه مشتری و نوع سایت گرافیک مخصوص به خود را دارد. چیدمان سایت در صفحه اول آژانس مسافرتی خاص بودن سایت را مشخص می‌کند. در این قسمت می‌توانید فقط تورهای خارجی را قراردهید یا تورهای داخلی را هم قرار دهید. این امر کاملاً به حوزه‌ی فعالیت شما و هدف‌تان بستگی دارد. به هر حال در همه‌ی مراحل باید اصول و استاندارهای مهم گرافیکی رعایت شود که منجر به موفقیت بیشتر شما در جذب مشتری گردد. یک باور غلطی که بین اکثر افراد وجود دارد استفاده از همه‌ی فضاهای خالی در وب سایت است و تمام صفحه سایت را با نرهای تبلیغاتی و تصاویر مختلف پر می‌کنند. اما این کار فقط مخاطبانی که به سایت شما سر می‌زنند را کلافه می‌کند و باعث می‌شود ترافیک سایت شما کاهش یابد.

گرافیک در طراحی سایت آژانس مسافرتی
گرافیک در طراحی سایت آژانس مسافرتی

استفاده از عکسها و جلوه‎‌های ویژه


استفاده از عکس‌های با کیفیت تأثیر زیادی در بالا بردن ترافیک وب سایت دارد. در انتخاب و طراحی عکس برای وب ساین حتما این نکته را مد نظر قرار دهید که از عکس‎‌هایی با کیفیت و رزولوشن بالا استفاده کنید. در سایت‌های آژانس مسافرتی پیشنهاد می‌شود بخشی از تصاویر وب سایت را به تورهایی اختصاص دهید که در آژانس برگزار شده است. با این کار اعتماد مشتری را جذب می‌کنید و تبلیغی برای خدمات و تورهای شما نیز است. یکی از اپشن‌هایی که پرگان سیستم در خصوص عکس وب سایت در اختیار شما قرار می‌دهد جلوه‌های ویژه در تصاویر است که در ایران شرکت‌های کمی مجهز به این تکنولوژی هستند.

منوی سایت آژانس مسافرتی


به طور کلی منوی سایت آژانس مسافرتی شما باید به گونه‌ای طراحی و چیده شود که کاربر با ورود به سایت بتواند چشم‌اندازی ازبرنامه و تورها و خدمات آژانس بدست آورد. هدف اصلی آژانس مسافرتی معرفی و ارائه تورهای داخلی خارجی به مشتریان است، بنایراین باید نسبت به طراحی منوی مرتبط با تورها نهایت دقت را به خرج دهید. باید کاربر بتواند در نگاه اول برنامه تورهای شما را مشاهده کند. طراحان سایت گردشگری همواره پیشنهاد می‌کنند که برای هر تور منوی جداگانه در نظر گرفته شود و پس از برگزاری می‌توانید تاریخ شروع و پایان را حذف کنید. دسته بندی مشخصی برای هر تور داشته باشید. تورهای داخلی وخارجی را در یک منو تعریف نکنید.

پرداخت آنلاین


همانطور که در مقاله‌های قبلی گفته شد، اگر قصد فروش محصولات و خدمات در وب سایت دارید باید حتما درگاه پرداخت بانکی برای وب سایت فعال کنید که در مقاله اقدامات مهم قبل از راه اندازی وب سایت نحوه فعال سازی درگاه پرداخت و دریافت اینماد را توضیح داده‌ایم. در واقع با فعال سازی درگاه پرداخت بانکی می‌توانید منبع درآمد جداگانه‌ای از طریق دادن وب سرویس رزرو هتل، رزرو بلیط و … بدست آورید.

کلام آخر
ساختن وب سایت حرفه‌ای تنها اولین گام برای پیشرفت و پیشی گرفتن از رقباست. اقدامات زیادی باید پس از راه انداختن وب سایت انجام شود که در مقالات قبلی به صورت مفصل در مورد آنها صحبت کردیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *